مادران سه تَن از شهدای زنجان به فرزندان خود پیوستند


مادران سه تَن از شهدای زنجان به فرزندان خود پیوستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: مادران سه تَن از شهیدان والامقام این استان به نام‌های فریدون آقاجانلو، مهدی پزشکی و روح‌الله قرجه‌لو به دیار باقی شتافته و به فرزندان شهید خود پیوستند.

علی کاظمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرحومان خوش‌قدم افشاری، رقیه پناهی و طیبه محمودی به ترتیب مادران شهیدان فریدون آقاجانلو، مهدی پزشکی و روح‌الله قرجه‌لو در هفته جاری آسمانی شدند.

وی خاطرنشان کرد: هر سه مادر بزرگوار به دلیل بیماری و کهولت سن، دار فانی را وداع گفتند و پیکر هر سه مادر پس از تشییع در بهشت زهرا(س) زنجان به خاک سپرده شد.

کاظمی افزود: جهت حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، مراسم و مجالس ترحیم خاصی برای این اسوه‌های صبر برگزار نخواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید فریدون آقاجانلو، دوم اسفندماه سال ۱۳۴۳ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و پس از تحصیل تا پایان دوره ‏ابتدایی به شغل کرکره‌سازی مشغول بود.

وی اظهار داشت: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و در ۲۲ آبان‌ماه سال ۱۳۶۲در زندان دولتو سردشت، هنگام درگیری با گروه‌های ضد انقلاب بر اثر قطع سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کاظمی خاطرنشان کرد: پیکر شهید فریدون آقاجانلو پس از تشییع در کنار دیگر همرزمانش در گلزار شهدای پایین زنجان به خاک سپرده شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: شهید مهدی پزشکی، پنجم مردادماه سال ۱۳۴۴ در شهرستان زنجان دیده به جهان گشود و تا مقطع دوم راهنمایی، تحصیل کرد.

وی اظهار داشت: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه‌ها حضور یافت و در ۲۴ آذرماه سال ۱۳۶۱ در میرده سقز توسط گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

کاظمی خاظرنشان کرد: پیکر شهید مهدی پزشکی پس از تشییع در مزار بالای شهر زنجان به خاک سپرده شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان افزود: شهید روح‌الله قرجه‌لو نیز دهم مردادماه سال ۱۳۳۵ در روستای سها از توابع شهرستان ایجرود دیده به جهان گشود و تا مقطع چهارم ابتدایی، تحصیل کرد و به کارگری مشغول شد.

وی ادامه داد: این شهید با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و ۲۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۶۶ در قصر شیرین توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل آمد و اثری از پیکر این شهید پیدا نشد.

کاظمی یادآور شد: مزار یادبود شهید قرجه‌لو نیز در مزار بالای زنجان واقع است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: تا کنون در مجموع نام سه هزار شهید، هفت هزار و ۵۰۰ جانباز و ۵۸۶ آزاده در این استان به ثبت رسیده و ۱۰ هزار خانوار معادل جمعیت ۵۰ هزار نفری به صورت مستقیم با بنیاد شهید در ارتباط بوده و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

کنگره سه هزار شهید استان زنجان در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...