انتخابات کانون مداحان استان مرکزی برگزار می‌شود


انتخابات کانون مداحان استان مرکزی برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: انتخابات کانون مداحان استان مرکزی همزمان با سراسر کشور سوم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رویکرد جدید سازمان تیلبغات اسلامی با محوریت مباحث اجتماعی وفرهنگی، انتخابات کانون مداحان مردادماه همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار خواهد شد.

وی افزود: بهره مندی از دو ویژگی، کانون مداحان آینده را از کانون فعلی متمایز می‌کند. چهره‌های ارزشمند استانی و ملی در این کانون حضور بیشتری دارند و سهم ویژه‌ای برای آنها لحاظ شده و در ترکیب عمومی قرار نمی‌گیرند، که در این راستا در سطح استان هشت تا 10 نفر از چهره‌های استانی طی یک ویژه برنامه به کانون راه پیدا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین تلاش بر این است که از افرادی برای رای دادن و کاندیدا شدن استفاده شود که در طول سال برنامه داشته باشند، برنامه برخی مداحان فصلی و مختص دوره خاصی است، اما برخی نیز دارای برنامه های طولانی و در زمینه ها و فواصل مختلف هستند.

قربانپور اضافه کرد: برای هر شهرستان یک کانون و در نهایت یک کانون استانی و از مجموع استان‌ها یک کانون ملی شکل خواهد گرفت که امیدواریم همانند گذشته نیرویی از استان نیز در سطح ملی حضور داشته باشد.

وی در خصوص رسالت مداحان بیان کرد: مداحان باید پیام اهل البیتی و قرآنی را منتقل کنند، یقینا نظام جمهوری اسلامی در شرایط فعلی در یک بزنگاه ویژه قرار دارد، بنابراین مداحان نباید دیدگاه سکولار داشته باشند و باید تلاش کنند جامعیت فقهی نظام اسلامی را ترویج دهند.

قربانپور اضافه کرد: مداحان باید پرچمدار انقلاب باشند چراکه یک مداح انقلابی یک جامعه را به دنبال خود می‌کشد در نتیجه بیش از گذشته رویکرد انقلابی از جامعه مداحان انتظار می‌رود. فرهنگ سازی در شرایط فعلی توسط مداحان از دیگر رسالت‌های این قشر به شمار می‌رود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن