دادستان خلخال: وضعیت کرونا در خلخال نگران‌کننده است


دادستان خلخال: وضعیت کرونا در خلخال نگران‌کننده است

اردبیل _ ایرنا _ دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: وضعیت رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان نگران‌کننده بوده و در چنین شرایطی چاره‌ای جز افزایش شدت برخورد با عوامل تشدید کرونا نیست.

علی نباتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با هشدار به عوامل افزایش شدت کرونا در این منطقه افزود: دستگاه قضایی شهرستان با افرادی که به هرگونه و با توجهی به موارد بهداشتی توصیه شده زمینه ابتلای خود و همچنین افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس را فراهم می‌کنند، برخورد خواهد کرد.

وی گفت: با هدف جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا فعالیت بازارهای هفتگی شهری و روستایی میوه و تره‌بار ممنوع بوده و شهرداری خلخال موظف است با هرگونه فعالیت‌های دستفروشان و دوره‌گردان برخورد و نسبت به جمع‌آوری شغل‌های مزاحم که موارد ابتلا به بیماری کرونا را تشدید می‌کند، اقدام کند.

وی اظهارداشت: اجرای طرح اجباری استفاده از ماسک در ادارات دولتی ،بانک‌ها ،موسسات خصوصی خدمات‌رسانی عمومی و تمام واحدهای صنفی ،نانوایی‌ها و همچنین افراد با شخصیت‌های حقیقی و حقوقی هنگام تردد در این اماکن ضروری بوده و مسوولان اماکن دولتی و عمومی از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک جدا پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی خلخال با هرگونه عوامل تشدید بحران کرونا به شدت برخورد خواهد کرد، افزود: برای پیشگیری از افزایش ابتلا به بیماری کرونا گروه‌های بازرسی و نظارتی ویژه اماکن عمومی دولتی و بخش خصوصی تشکیل و بصورت روزانه اقدام به کنترل موارد بهداشتی پیشگیرانه از کرونا از جمله اجرای طرح اجباری استفاده از ماسک در اماکن عمومی خواهند کرد.

دادستان خلخال: وضعیت کرونا در خلخال نگران‌کننده است

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان بطور غیر متتظره‌ای بالا رفته و در طول یک روز ۲۰ نفر مشکوک به کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که ۱۲ نفر از این تعداد بستری شده که این تعداد بستری از آغاز شیوع این بیماری در خلخال بی‌سابقه است.

نباتی افزود: در حالی که تعداد قابل توجهی بیمار کرونایی در خانه‌های خود قرنطینه و در حال درمان بوده و تعداد قابل توجهی از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در حال بستری و درمان در بیمارستان این شهرستان هستند ،پرهیز از برگزاری هرگونه تجمع ،مراسم عزا و عروسی و هرگونه حرکت جمعی که منجر به تشدید بیماری شود به مردم توصیه می‌شود.

وی با تاکید براینکه دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی نیز باید از برگزاری جلسات غیرضروری و با تعداد افراد بیشتر پرهیز و برای کاهش آمار ابتلا به کرونا تلاش کنند، اظهارداشت: وضعیت خلخال از لحاظ بیماری کرونا هم‌اکنون زرد است و با توجه به افزایش روزافزون آمار مبتلایان به کرونا ناشی از افزایش فعالیت‌های اجتماعی و برگزاری آیین‌های عروسی و ترحیم رسیدن به وضعیت قرمز و قرار گرفتن شهرستان در حالت بحران بیماری و با توجه به محدودیت امکانات درمانی در تنها بیمارستان این منطقه دور از انتظار نیست.

او گفت: مسوولان و کارکنان ادارات دولتی ،نانوایی‌ها ، صاحبان واحدهای صنفی و کارکنان مشغول در بانک‌ها و موسسات غیردولتی به عنوان الگو برای مردم بوده و چنانچه این افراد در محل کار خود بدون ماسک مشاهده شوند نمی‌توان از مراجعان به این اماکن عمومی انتظار استفاده از این وسیله پیشگیری از کرونا را داشت.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال افزود: از مردم منطقه انتظار می‌رود همانند روزهای آغازین شیوع کرونا در کشور همچنان موارد بهداشتی مربوط به مقابله به این ویروس کشنده و خطرناک را رعایت کرده و تا زمان عادی شدن شرایط بصورت واقعی نه دور از حقیقت موضوع کرونا را بسیار جدی بگیرند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان مانع کسب و کار مردم نبوده و برای ایجاد امنیت بازار همواره تلاش می‌کند، اظهارداشت: با هرگونه فعالیت منجر به شدت بیماری کرونا در بازار شهرستان به شدت برخورد می‌کنیم.

او بیان‌کرد: فرهنگ‌سازی برای مبارزه با بیماری کرونا باید از همان محیط خانواده شروع شود و اگر مسائل بهداشت فردی بین افراد خانواده‌ها رعایت شود قطعا هیچ مشکلی از لحاظ این بیماری به وجود نخواهد آمد و این بیماری حذف خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس