ناحیه صنعتی اصلاندوز مغان احداث می‌شود


ناحیه صنعتی اصلاندوز مغان احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان طرح ناحیه صنعتی اصلاندوزمغان با هدف جهش تولید و اشتغال اجرا می‌شود.

محمد اهلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرای این طرح بزودی با مکان‌یابی مناسب و اخذ مجوز از ادارات ذیصلاح و تملک زمین آغاز خواهد شد.

وی گفت: با توجه به تکمیل بودن ظرفیت برخی از شهرک‌های صنعتی ایجاد شهرک‌های صنعتی یکی از الزامات توسعه صنعت استان بوده که با پیگیری‌های استاندار اردبیل مجوز احداث و توسعه چند شهرک و ناحیه صنعتی در شورای برنامه‌ریزی صادر شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه برای از دست ندادن سرمایه‌گذاران باید به دنبال توسعه شهرک‌های صنعتی بود ، بیان‌کرد: با توجه به زیرساخت‌های تامین شده در شهرک‌های صنعتی و آماده بودن امکانات و تاسیسات، شهرک‌ها بهترین مکان ممکن برای استقرار سرمایه‌گذاران است.

اهلی ایجاد ناحیه صنعتی در شهرستان اصلاندوز را بدلیل واقع شدن در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان حائز اهمیت دانست و افزود: شهرستان‌های مرزی با توجه به مجاورت با کشورهای همسایه ظرفیت بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری و افزایش تولید و صادرات دارند که باید از این ظرفیت مهم برای توسعه صنعت استان استفاده کرد.

در حال حاضر ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی در این شهرک‌ها فعال هستند ، میزان اشتغال این واحدها ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان