خرید بیش از 15 هزار تُن گندم از کشاورزان بوکانی


خرید بیش از 15 هزار تُن گندم از کشاورزان بوکانی

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری بوکان گفت: با آغاز کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تاکنون بیش از 15 هزار تن محصول در این شهرستان خریداری شده است.

لقمان خسروپور روز دوشنبه در جریان بازدید از مراکز خرید گندم این شهرستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمهیدات لازم به منظور تسهیل فرآیند دریافت محصول کشاورزان در مراکز خرید پیش‌بینی و با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و بانک عامل، اطلاعات خرید به موقع ثبت و پردازش می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶ مرکز خرید و سیلوی ۷۰ هزار تنی این شهرستان کار خرید گندم کشاورزان را برعهده دارند، افزود: تیم‌های نظارتی به‌صورت مستمر به مراکز خرید سرکشی و بر اجرای دقیق ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی نظارت دارند.

سرپرست فرمانداری بوکان با بیان اینکه اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مراکز خرید اجباری است، اضافه کرد: فرآیند خرید به نحوی طراحی شده که کمترین حضور و تجمع در مراکز خرید ایجاد شود و مردم و مسوولان خرید موظف به رعایت کامل موارد بهداشتی هستند.

خسروپور ادامه داد: خرید تضمینی گندم در سال جاری از طریق سامانه الکترونیکی "سیفا" انجام می شود و همچنین کشاورزانی که مشخصات آنها در سامانه پهنه‌بندی و مدیریت داده های کشاورزی ثبت شده می‌توانند محصول خود را تضمینی به فروش برسانند بنابراین باید مشخصات خود و سقف محصول قابل تحویل در سامانه پهنه‌بندی را بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مغایرت، اقدامات اصلاحی را از طریق مراکز خدمات کشاورزی منطقه سکونت پیگیری کنند.

وی با درخواست از کشاورزان برای تحویل گندم تولیدی مازاد بر نیاز خود به مراکز تحویل این شهرستان افزود: امسال تلاش شده که برای تحویل به موقع گندم از کشاورزان توسط متصدیان خرید آسان‌کاری انجام شده و روند تحویل آن تسهیل پیدا کند.

سرپرست فرمانداری بوکان اضافه کرد: اکیپ‌های نظارتی در مراکز خرید حضور دارند و بر عملکرد متصدیان مراکز تحویل گندم نظارت می‌کنند تا اگر مراجعه‌کنندگان گلایه و شکایتی در تحویل گندم داشته باشند به آن در اسرع وقت رسیدگی کنند.

در سال زراعی جاری بیش از ۹۱ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت غلات اختصاص یافته است که از این مقدار بیش از ۸۱ هزار هکتار آن زیر کشت گندم دیم و آبی و ۱۰ هزار و ۶۷۰ هکتار نیز به کشت جو اختصاص پیدا کرده است.

بوکان با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت قطب مهم کشاورزی استان به شمار می‌رود و هرساله بیشترین برداشت گندم در این شهرستان انجام می‌گیرد و به این دلیل انبار غله آذربایجان‌غربی لقب گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار