رویکرد فعالیت‌های بهزیستی شهرری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است


رویکرد فعالیت‌های بهزیستی شهرری پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

شهرری - ایرنا - سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: تمرکز بر روی پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی جزو برنامه‌ و اقدام‌های الویت‌دار این اداره است.

محمدرضا خدابخشی به مناسبت هفته بهزیستی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: متاسفانه بخش زیادی از مسایل و مشکلات پایتخت به شهرستان ری سرریز و زمینه ساز آسیب های اجتماعی برای این شهرستان شده است.

به گفته این مسئول برای امر پیشگیری از آسیب های اجتماعی؛ ارایه و تقویت آموزش به خانواده ها در محلات، گسترش آموزش در فضای مجازی و شبکه های اطلاع رسانی و همچنین مداخلات را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه همه مسایل بهزیستی از درجه اهمیت برخوردار هستند، اظهار داشت: آسیب هایی مانند طلاق، فرزندان بدسرپرست و بی سرپرست، جامعه معلولان، کودک آزاری، همسرآزاری و همچین سالمندآزاری از جمله آسیب های اجتماعی است که با تدوین برنامه بدنبال پیشگیری از آنها هستیم.

این مسئول پدیده اعتیاد را از دیگر آسیب های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: بیشترین مراکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان متجاهر در این شهرستان قرار دارد که در این مراکز ضمن ترک این افراد بدنبال توانمندکردن معتادان هستیم.

خدابخشی اعلام کرد: هم اکنون ۳۴ مرکز اقامتی میان مدت معتادان (مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ ) که به صورت داوطلبانه در این مراکز پذیرش می شوند در شهرستان ری به معتادان خدمات رسانی می کند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری اضافه کرد: ۲ مرکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ نیز برای پذیرش معتادان متجاهر و بی سرپناه در این شهرستان فعال است که از سه تا ۶ ماه با دستور قاضی دادگاه در این مراکز نگهداری و ضمن خدمات رسانی، توانمند و حرفهآموز می شوند.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکهزار و ۵۳۴ نفر در کمپ های ترک اعتیاد ماده ۱۵ (داوطلبانه) و یکهزار و ۲۰۰ نفر در مراکز اقامتی ماده ۱۶ (معتادان متجاهر و بی سرپناه) پذیرش و خدمات رسانی شده اند.

خدابخشی با بیان اینکه ۱۹۳ فعالیت و ریز فعالیت جزو ماموریت های بهزیستی است، یادآور شد: این سازمان جامعه هدف بزرگی را در کشور دارد و به آنان خدمات رسانی می کند.

سرپرست بهزیستی شهرستان ری با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و کشور گفت: باتوجه به اینکه نوک پیکان این بیماری به سمت سالمندان هست، آسایشگاه سالمندان کهریزک در این شهرستان به صورت ویژه رسیدگی می شود و با افزایش نیروهای مددکاری و کادر پزشکی با کمترین آسیب روبرو شدیم.

این مسئول با ببان اینکه تیم های تخصصی پزشکان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آسایشگاه سالمندان کهریزک مستقر هستند، تاکید کرد: هنوز در موج دوم کرونا گزارشی مبنی بر ابتلا افراد در این آسایشگاه گزارش نشده است.

خدابخشی همچنین پیرامون مرکز شهید هاشمی نژاد کهریزک گفت: با وجود آنکه سازمان بهزیستی پیشتر در این مرکز اقدامتی را انجام داده؛ هم اکنون این مرکز حدود ۶ سال است که تعطیل شده و منتظر احیای وقف نامه هستیم تا کاربری و مالکیت آن تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان ری هستند و از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس