زنجان نیازمند مسیر امن و بی دغدغه برای دوچرخه‌ سواری است


زنجان نیازمند مسیر امن و بی دغدغه برای دوچرخه‌ سواری است

زنجان - ایرنا - رییس هیات دوچرخه سواری استان زنجان گفت: این استان از مسیرهای امن و بی دغدغه برای دوچرخه سواری برخوردار نیست و نبود این مسیر خاص، جان علاقه مندان به این ورزش را در معرض تهدید و خطر قرار می‌دهد.

فرهاد عصفوری، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: هیات تلاش دارد از طریق اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان و دیگر مسوؤلان و دستگاه های ذیربط، مسیر اختصاصی دوچرخه سواری در منطقه ائل‌داغی واقع در جاده گاوازنگ شهر زنجان که به همین منظور طراحی شده است را به دست گیرد تا دوچرخه سواران با آرامش و امنیت بیشتری به ورزش مورد علاقه خود بپردازند.

وی، اظهار داشت: هرچند این مسیر به منظور دوچرخه سواری تعریف شده است اما در حال حاضر به محلی برای آمد و شد خودروها تبدیل شده که این اجحاف در حق و حقوق عموم مردم علاقه مند به ورزش دوچرخه سواری است.

عصفوری افزود: از اداره کل ورزش و جوانان، استانداری، شهرداری، راه و شهرسازی و منابع طبیعی زنجان، درخواست می شود این مسیر مناسب را به صورت رسمی به دوچرخه سواری واگذار کنند تا مردم تشویق و ترغیب به ورزش دوچرخه شوند.

وی تصریح کرد: با واگذاری این مسیر، به حتم گروه های دوچرخه سواری خودجوش از این مسیر امن و ایمن استفاده خواهند کرد و از هرگونه تهدید و خطر جانی دور خواهند ماند.

رییس هیات دوچرخه سواری استان زنجان گفت: متاسفانه روز جمعه /۲۰ تیر ماه جاری/ یکی از بانوان دوچرخه سوار این استان که در قالب یک گروه چند نفره که متشکل از کادر درمانی بودند در حالیکه در منتهی الیه سمت راست باند جنوبی آزاد راه زنجان - قزوین در حرکت بود به علت برخورد یک دستگاه خودری سواری، جان خود را از دست داد.

عصفوری، فوت این بانوی دوچرخه سوار را به خانواده، همکاران درمانی و گروه های دوچرخه سواری زنجان، تسلیت گفت و افزود: تردد دوچرخه در آزادراه ها ممنوع است و از علاقه مند به دوچرخه سواری درخواست می شود به هیچ وجه از این مسیرهای ارتباطی استفاده نکنند و برای امنیت و آرامش خود، قانون را رعایت کنند.

وی به گروه های دوچرخه سواری زنجان توصیه کرد از مسیرهای روستایی و کوهستانی استفاده کنند و از تردد در آزادراه ها و همچنین جاده ترانزیت به جد اجتناب کنند که به کرات برای دوچرخه سواران خطر آفرین شده و برای دریافت اطلاعات لازم نیز با این هیات مشورت کنند.

عصفوری، ساماندهی گروه های مختلف دوچرخه سواری زنجان را لازم و ضروری خواند و افزود: در این خصوص، جلسه ای نیز با اداره کل ورزش و جوانان زنجان تشکیل شد و بهتر است گروه های دوچرخه سواری این استان به صورت حضوری و یا با شماره تلفن ۳۳۴۷۳۶۶۳ دفتر این هیات واقع در ضلع شمالی سالن ۶ هزار نفری مجموعه ورزشی انقلاب زنجان تماس بگیرند تا مسیرهای مناسب برای فعالیت آنان، پیشهاد شود.

ورود دوچرخه به آزادراه ها ممنوع است

جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: ورود وسیله نقلیه دوچرخه به آزادراه‌ها بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی ممنوع است و افراد باید از این کار حادثه آفرین به جد پرهیز کنند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی افزود: دوچرخه با توجه به ایمنی بسیار پایینی که دارد وسیله نقلیه مناسبی برای جاده نیست و خطر جانی برای دوچرخه سوار در پی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس