روند افزایشی آمار ابتلا به کرونا در بوشهر متوقف شد


روند افزایشی آمار ابتلا به کرونا در بوشهر متوقف شد

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم در روزهای اخیر روند صعودی آمار مبتلایان به کرونا در این استان متوقف شده و سیر کاهشی پیدا کرده‌است.

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در استان بوشهر اعلام کرد: هرچند در یک ماه گذشته شاهد افزایش روند آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان بوشهر بوده‌ایم اما با اعمال محدودیت‌ها و رعایت کردن دستورالعمل‌های بهداشتی اندکی موارد مثبت و بستری کرونا در چند روز گذشته در این استان کاهش یافته‌است.

وی بیان کرد: با افزایش موارد مثبت در یک ماه اخیر بستری و موارد مرگ نیز در استان بوشهر افزایش یافت به نحوی که براساس آخرین آمار از مجموع ۳۳۳ بیمار بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ۵۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند و از این شمار ۳۲ نفر با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

کشمیری اضافه کرد: همچنین شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از ۱۳ نفر تا ۱۷ خرداد اکنون به ۱۶۲ نفر رسیده‌است و این بیانگر وضعیت قرمز استان بوشهر است و مردم می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلو مرگ و میر عزیزان خود را بگیرند.

وی با بیان اینکه میانگین افراد جان باخته در اثر ویروس کرونا در استان بوشهر ۵۵ سال است، ادامه داد: آمارها در استان بوشهر نشان می‌دهد ۳۳ درصد از جان باختگان ناشی از کرونا زیر ۶۰ سال هستند به نحوی که کمترین فرد فوت شده نوزاد ۲۵ روزه و بیشترین سن ۹۳ سال بوده و این آمار بیانگر این است که هیچ رده سنی از ابتلا به ویروس کرونا در امان نیست.

کشمیری یادآور شد: همچنین آمارها نشان می‌دهد از اسفند سال گذشته تا خرداد ماه امسال تنها ۲هزار ابتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شدند اما از ۱۷ خرداد تاکنون با بی توجهی مردم نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی این رقم به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی در باره تخت‌های بیمارستانی گفت: ۵۰۰ تخت بیمارستان‌های این استان برای بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ پیش بینی شده که اکنون ۳۷۰ تخت از این شمار پر ‌است.

کشمیری اضافه کرد: با همه گیری بیماری کرونا و اعمال محدودیت‌های ۲ هفته‌ای اندکی شرایط استان بوشهر در زمینه شمار بستری‌ها بهتر شده اما همچنان در وضعیت قرمز قرار داریم و مردم ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند زیرا با اندکی غفلت این بیماری حالت انفجاری به خود می‌گیرد و براحتی شاهد از دست رفتن عزیزانمان خواهیم بود.

وی گفت: تاکنون با همت همه نهادها کمک‌های خوبی از سوی بخش‌های مختلف از جمله فعالان اقتصادی و کمک نزدیک به ۱۰ میلیارد تومانی شرکت‌های پتروشیمی و تلاش استانداری برای راه‌اندازی بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس هسته‌ای بوشهر انجام شده‌است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ضرورت بازرسی‌های مختلف از بازار تاکنون ۳۱هزار و ۸۸۰ مورد انجام شد که از این میزان یکهزار و ۱۴۰ گشت مشترک بوده‌است.

سید حسین حسینی افزود: پلمب ۲۸۰ واحد صنفی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده‌اند، صدور ۹۲۰ مورد اخطار و تشکیل پرونده برای ۳۱۵ واحد صنفی نیز که مقررات بهداشتی را رعایت نمی‌کردند در تعزیرات حکومتی از دیگر

فعالیت‌های انجام شده در این مدت است.

وی یادآورشد: تا پیش از شیوع کرونا در استان بوشهر تولید محلول ژل و مواد ضد عفونی کننده انجام نمی‌شد اما پس از آن برای دسترسی مردم به مواد بهداشتی با حمایت استانداری در اقدامی جهادی شرکت‌ها فعال شده‌اند و تا هفته آینده نیز یک واحد صنعتی در زمینه تولید ژل و مواد ضد عفونی کننده که ظرفیت تولید از هر کدام به میزان ۵۰۰ هزار عدد در سال است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

حسینی در باره کارگاه‌های تولید ماسک گفت: با شیوع کرونا کارگاه‌های مختلف تولید ماسک در استان راه‌اندازی و در از ۲ تا ۲۰ هزار ماسک در استان تولید شد و پس از آن ۲ واحد صنعتی تولید ماسک در استان فعال شده و افزون بر آن نیز ماشین آلات ۲ واحد صنعتی دیگر نیز نصب و مجوزهای لازم گرفته و بزودی پروانه بهره‌برداری آن نیز صادر می‌شود.

وی افزود: هر یک از این واحدها توان تولید ۳۰ تا ۱۵۰ هزار عدد ماسک را در استان بوشهر دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در