حمایت مالی از 450 دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه


حمایت مالی از 450 دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: طی چهار سال گذشته از 450 دانشجوی این دانشگاه حمایت مالی شده که در راستای حل مشکلات این دانشجویان بسیار موثر بوده است.

محمدرضا شیدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حمایت‌های انجام شده از طریق مشارکت خداپسندانه اعضای هیات علمی، کارکنان، دانشجویان و خیرین، صندوق خیریه دانشجویی و کانون خیریه حامی این دانشگاه انجام شده است، بیان کرد: میزان حمایت مالی انجام شده در این مدت، یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: این حمایت ها به طور عمده در قالب کمک هزینه خوابگاه، غذا، شهریه، ایاب و ذهاب و اقساط وام بنیاد علوی به دانشجویان بی بضاعت پرداخت شده است.

رییس دانشگاه صنعتی ارومیه با اشاره اینکه بیش از ۸۵ درصد مجموع حمایت‌های مالی در این پنج سال از طریق صندوق خیریه جمع آوری شده است، بیان کرد: ۱۴ درصد از مبالغ حمایتی جمع آوری شده به سال ۹۸ اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا در ۲ ماه آخر سال ۱۳۹۸ و ادامه شیوع این بیماری تاکنون، پیش بینی می‌شود تعداد دانشجویان تحت پوشش که به علت آسیب دیدگی مشاغل خانوادگی، مستحق بهره مندی از این حمایت ها باشند، افزایش یابد، گفت: روند حمایت از دانشجویان باید ادامه یابد.

شیدایی اضافه کرد: همزمان با اقدامات صندوق خیریه و صندوق حامی در داخل دانشگاه، صندوق رفاه دانشجویان کشور نیز اقدام به راه اندازی و ساماندهی حامیان صندوق رفاه دانشجویان کرده است که با هدف هدایت مستقیم کمک‌های خیرخواهانه خیرین و نیکوکاران توسط وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

پیش‌تر نام دانشگاه صنعتی ارومیه در فهرست مراکز آموزش عالی بر اساس رتبه‌بندی "وبومتریکس" (webometrics) قرار گرفته بود.

دانشگاه صنعتی ارومیه یکی از دانشگاه های برتر آذربایجان غربی به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویری تلخ از انفجار مغازه عطرفروشی در ارومیه!