فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان در سامانه بومی اصفهان بارگذاری شد


فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان در سامانه بومی اصفهان بارگذاری شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ERP بومی استان از اسفند سال گذشته گفت: در این راستا علاوه بر آموزش، فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی دانش‌آموزان در این سامانه بارگذاری شده است.

محمد اعتدادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه اطمینان خاطری برای آن دسته از خانواده‌هاست که بخاطر شرایط کرونایی حاضر تمایلی به حضور فیزیکی فرزندان خود در کلاس‌های اوقات فراغت ندارند.

به گفته وی همانطور که اصفهان تنها استانی بود که به برنامه‌ریزی برای آموزش مجازی دانش‌آموزان بصورت خاص پرداخت، تمامی فعالیت‌های تابستانه و تفریحی دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف از مدت‌ها پیش توسط معلمان و مربیان در استان تهیه و بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: برای این منظور دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه Erp.isfedu.ir کد ملی خود را به عنوان کد کاربری و رمز عبور وارد کنند.

وی با بیان اینکه در برگزاری کلاس‌های اوقات فراعت امسال که اولویت با فضای مجازی است گفت: به صورت محدود کلاس‌های حضوری مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی حداکثر با تعداد هشت دانش‌آموز و با مدت زمان ۴۵ دقیقه و سه روز در هفته برگزار می‌شود.

اعتدادی افزود: دانش آموزان می‌توانند علاوه بر سامانه بومی استان از طریق ورود به شبکه شاد (شبکه آموزشی دانش‌آموزان) در بخش معاونت پرورشی و فرهنگی کانال اداره .فرهنگی و هنری آموزش و پرورش از این کلاس‌های مجازی بهره‌مندشوند

وی یادآور شد: اصفهان در رده پنج استان اول کشور در زمینه داشتن امکانات دسترتسی به شبکه شاد است که آموزش‌های جامع را در ایام چند ماه آخر تحصیلی به دانش‌آموزان ارائه داد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اهمیت و ضرورت استفاده دانش‌آموزان از برنامه‌های اوقات فراغت در ایام تابستان به عنوان فرصتی آزاد گفت: با توجه به اقدامات سریع در چند ماه گذشته برای بسترسازی آموزش‌های مجازی، برنامه‌های اوقات فراغت نیز در همین قالب و برای استفاده اکثر دانش‌آموزان گنجانده شد.

وی با تأکید بر حفظ سلامتی دانش‌آموزان به‌عنوان اولویت اول آموزش‌وپرورش، خاطرنشان کرد: تمامی اردوهای دانش‌آموزی که از ابتدای اسفندماه و همزمان با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس لغو شده بود به دلیل استمرار شرایط کرونایی همچنان لغو خواهد بود.

وی به دانش‌آموزان توصیه کرد که با توجه به دنباله‌دار بودن شرایط شیوع بیماری کرونا و وتاکید بر خودداری از حضور غیرضروری در فضای بیرونی جامعه از فرصت ایجاد شده در فضای مجازی برای بهره‌گیری از فعالیت‌های تابستانی استفاده کنند.

اعتدادی با اشاره به شعار امسال اوقات فراغت به عنوان ""هر دانش‌آموز یک مهارت" گفت: امید است مبنای مهارت‌آموزی در ایام تابستان با توجه به سهولت فراگیری آموزش‌ها در فضای مجازی نهاده شود و ثمره آن تقویت خلاقیت و مهارت در جامعه هدف آموزش و پرورش باشد.

فعالیت کلاس‌های اوقات فراغت مجازی و بصورت محدود حضوری دانش‌آموزان از ۱۵ تیر و به مدت شش هفته تا پایان مرداد ماه برگزار می شود.

سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در استان از برنامه‌های اوقات فراغت در تابستان بهره‌مند شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق