باند قاچاق پرندگان شکاری در مازندران متلاشی شد


باند قاچاق پرندگان شکاری در مازندران متلاشی شد

ساری - ایرنا - مدیرکل محیط زیست مازندران گفت که ماموران یگان حفاظت این اداره کل با همکاری نیروی انتظامی باند قاچاق پرندگان شکاری را در شرق این استان متلاشی کردند.

به گزارش روابط عمومی محیط زیست مازندران ، حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود : از این باند ۱۱ قطعه پرنده شکاری از خانواده شاهین شامل دو بالابان و بحری کشف شده است.
وی اضافه کرد : در این ارتباط دو نفر از قاچاقچی که یکی از آنها غیر بومی و ساکن یکی شهرهای جنوب کشور بود، دستگیر و برای برخورد قانونی پرونده در اختیار دستگاه قضایی قرار داده شد.
مدیرکل محیط زیست مازندران کار این قاچاقچیان را زنده گیری پرندگان شکاری و فروش آنها به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس اعلام کرد.
وی گفت: به دلیل صدمه بدنی وارد شده به این پرندگان از سوی قاچاقچیان ، این گونه ها پیش از رها سازی به تیمارگاه حیات وحش انتقال داده شدند تا پس از تیمارداری و امکان رهاسازی ، در حیات وحش رها شوند.
این دومین باند قاچاق پرندگان شکاری به کشورهای عربی است که در چند سال اخیر در شرق مازندران که زیستگاه اصلی این پرندگان محسوب می شوند ، دستگیر و تحویل دستگاه قضایی برای برخورد قانونی می شود.

شورای عالی حفاظت محیطزیست میزان جریمه هر قطعه بحری و بالابان را حدود دو میلیارد ریال اعلام کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها