بازداشت زیبا فولادی در کانادا / او مهاجران ایرانی را سرکیسه می کرد


بازداشت زیبا فولادی در کانادا / او مهاجران ایرانی را سرکیسه می کرد

حوادث رکنا: پلیس منطقه یورک کانادا ، زیبا فولادی پارالگال غیرقانونی و مشاور دروغین مهاجرت را بازداشت کرد.

به گزارش رکنا، پلیس یورک از کسانی که خانم زیبا فولادی به عنوان مشاور مهاجرت یا پارالگال* از آنها کلاهبرداری کرده است خواسته تا به پلیس مراجعه کنند. زیبا فولادی از نوامبر سال گذشته تحت نظر پلیس بوده و نهایتا جمعه گذشته بازداشت شد.

پلیس می‌گوید که خانم زیبا فولادی به دروغ، با معرفی خود به عنوان پارالگال، سرویس‌های مهاجرت ارائه می‌کرده است. تهیه اسناد جعلی برای مشتریان بخش دیگری از اتهامات اوست.

پلیس یورک می‌گوید نخستین گزارش درباره اینکه مظنون خود را به دروغ، پارالگال معرفی می‌کند و سرویس‌های مهاجرت را ارائه می‌دهد، در نوامبر ۲۰۱۹ دریافت کرده و از همان زمان مشغول تحقیقات درباره او شده‌ است.

پلیس در تحقیقات خود دریافت که مظنون این پرونده یعنی خانم زیبا فولادی ۴۳ ساله، مدتی به عنوان منشی برای یک شرکت پارالگال در مارکهام مشغول به کار بوده است. او در شبکه‌های اجتماعی خودش را به عنوان مشاور امور مهاجرت و پارالگال قانونی معرفی می‌کرده، در حالی که وی نه صلاحیت این کار را داشته و نه مجوز پارالگال را.

طبق آنچه پلیس گزارش کرده، خانم فولادی ایرانیانی که تازه وارد کانادا می‌شدند را پیدا می‌کرد و به آنها پیشنهاد می‌کرد تا برای دریافت اقامت دائم یا آوردن اعضای خانواده به کانادا به آنها مشاوره بدهد. پلیس گفته که متهم برای خدماتی که هرگز ارائه نمی‌شد، از مشتری سوء‌‌استفاده و پول دریافت می‌کرد. او سپس به مشتریان اسناد جعلی ارائه می‌داد که نشان دهد کار آنها انجام شده است.

سایت نیومارکت تودی که این گزارش را منتشر کرده نوشته که پلیس روز جمعه، سوم جولای سال ۲۰۲۰، خانم فولادی را بازداشت کرد.

تاکنون چندین قربانی از متهم شکایت کرده‌اند، اما کارآگاهان پلیس معتقدند که احتمالا قربانیان دیگری هم هستند و از آنها خواست تا برای شکایت به پلیس مراجعه کنند.

* پارالگال به کسانی گفته می‌شود که دانش حقوقی دارند، اما نه در حدی که شخصاً به عنوان وکیل مسئولیت یک پرونده را به عهده بگیرند. این قبیل افراد که دانشجو یا دارای تحصیلات ابتدایی در رشته حقوق هستند، معمولاً دستیاری یک نهاد یا شخص دارای اجازه وکالت را بر عهده می‌گیرند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها