کسب رتبه 12 میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم توسط آذربایجان غربی


کسب رتبه 12 میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم توسط آذربایجان غربی

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رتبه 12 را در میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم کسب کرده است.

قنبر کریم نژاد امروز ۲۳ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت چهلمین سالروز تاسیس نهاد مقدس شورای نگهبان که در سالن جلسات دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان برگزارشد، ضمن تبریک این روز بااشاره به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم افزود: با وجود تلاش دشمنان برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم آذربایجان غربی رتبه ۱۲ را بین ۳۱ استان در میزان مشارکت را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در استان، ۲میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر حائز شرایط رای دادن در مجلس یازدهم بودند، گفت: برای انتخابات مذکور ۲۱۱۷ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان در نظر گرفته شده بود که ۱۰ ‌هزار ناظر در شبکه نظارت به برگزاری انتخابات اشراف و نظارت کامل داشتند.

کربم نژاد با بیان اینکه آذربایجان غربی بغیر از اقلیت های مذهبی با ۱۰ حوزه انتخابیه در مجلس ۱۲ کرسی دارد ، افزود: استان در مجلس خبرگان رهبری نیز ۳ کرسی به مرکزیت ارومیه دارد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون ۳۱ انتخابات سراسری در کشور برگزار شده است،اظهار کرد: با احتساب انتخابات میان دوره ای بیش از ۴۰ انتخابات در طول چهل سال انقلاب برگزار شده است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان با بیان اینکه در سراسر دنیا هر کشوری که قانون اساسی دارد، نهادی را به منظور صیانت از قانون اساسی ایجاد کرده اند، افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز به فرمان امام راحل نهاد شورای نگهبان برای صیانت از قانون اساسی در کشور ایجاد شد.

وی با بیان اینکه مولفه های جمهوریت و اسلامیت ضرورت اهمیت بر صیانت از قوانین را بیش از سایر کشورها نشان می دهد، اظهار کرد: صیانت از قوانین مصوب و نظارت بر انتخابات از وظایف نهاد مقدس شورای نگهبان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش