فرش قرمز طهرانچی برای فتنه گر/واکنش شش سال قبل دانشجویان انقلابی خطاب به وی:مسند ریاست آنقدر هم شیرین نیست که بهایی گزاف برای آن پرداخت شود


فرش قرمز طهرانچی برای فتنه گر/واکنش شش سال قبل دانشجویان انقلابی خطاب به وی:مسند ریاست آنقدر هم شیرین نیست که بهایی گزاف برای آن پرداخت شود

و اما نکته بسیار جالب اینکه محمد مهدی طهرانچی در مدل رفتاری خود چه در پوزیشن اصلاح طلبی چه در مدل یک مدیر جهاد و انقلابی یه یک شیوه عمل میکند.

صراط:
به گزارش اطلاعات روزاین پایگاه خبری با انتشار خیری در مورخ 27 اردیبهشت 1399تحت عنوان:آیا دانشگاه آزاد پاشنه آشیل اصولگرایان خواهد شد؟/خاستگاه سیاسی طهرانچی کجاست؟(اینجا) به تحلیل خاستگاه سیاسی محمد مهدی طهرانچی پرداخت و نتنها وی را خارج از جریان اصواگرایی و جهادی میداند بلکه برخی از اطرافیان وی را نیز بنا به مستنداتی "اهل تقیه " یا غیر انقلابی و اهل تسامح اعلام کرد.

شاید مسئولان دانشگاه آزاد در پاسخ به خبر اطلاعات روز بگویند رئیس دانشگاه ها نباید سیاسی باشند که حرف نسبتا درستی نیست اما به هر تقدیر جریان فتنه برای سیاسیون و غیر سیاسیون خط قرمز نظام اسلامی است.

اما اینکه تبار سیاسی طهرانچی برای بسیار از خواص و السابقون نظام روشن شده است برای عوام هم در حال روشن شدن است۔ برخی از آنهایی که حتی برای ساکتین فتنه نسخه مجازات پیچیدند امروز از مدعو باغی انقلاب خاتمی فتنه گر،در دانشگاه آزاد اسلامی ، مناصب کلیدی و گزینشی میگیرند و یا اینکه رسانه هایی که با شهریه دانشجویان اداره میشود را در اختیار میگیرند

نگارنده از این مدل رفتاری تعبیری ندارد یا طهرانچی به کلی تغییر کرده است و با توبه به خیل اصولگرایان پرداخته است و یا برخی از مدعیان مبارزه با فساد و فتنه از این تعابیر برای خود دکان کاسبی باز کرده بودند و حالا که به آمال خود رسیده اند مهر سکوت بر لبهای مبارک زده و نه فتنه نه فساد و نه ساکت فتنه و نه مدعو از فتنه گر اعظم برایشان فرقی نمیکند .


و اما نکته بسیار جالب اینکه محمد مهدی طهرانچی در مدل رفتاری خود چه در پوزیشن اصلاح طلبی چه در مدل به اصطلاح یک مدیر جهاد و انقلابی برای بقا یه یک شیوه عمل میکند.

این نکات مهم خلاصه بیانیه 6 سال قبل دانشجویان بسیجی در اعتراض به دعوت خاتمی به دانشگاه شهید بهشتی به ریاست طهرانچی است۔ با دقت رفتارهای گذشته و فعل طهرانچی در برخورد با منتقدین را مقایسه کنید:

1-تدابیر شدید امنیتی

2-بدون مجوز هیئت سه نفره

3-به دستور مستقیم طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی از ورود خبرنگاران جلوگیری شد

4-حراست دانشگاه به شدت کارت‌های دانشجویان را کنترل می‌کرد

5-استفاده سیاسی

6-از دست رفتن فضای آرام دانشگاه

7-برخوردی دور از شأن دانشجو، توسط محافظین

8- قرار گرفتن اشخاص معلوم‌الحال در دانشگاه‌ها شخصیت‌هایی که در برابر نظام قرار گرفته بودند فضا را مناسب دیدند تا دوباره به دانشگاه‌ها برگردند

9-این اقدام از ریاست دانشگاه شهید بهشتی و معاونانش بعید نبود(حضورخاتمی فتنه گر)

10-چرا که با تغییر دولت، تمام تلاش‌ها و انتصابات در دانشگاه شهید بهشتی حکایت از این داشت که به هر قیمتی نباید مسند ریاست از دست برود

11-مسند ریاست آنقدر هم شیرین و ماندگار نیست که بهای گزاف برای آن پرداخت شود


12- مسئولیت دادن به اصلاح‌طلبان تندرو و فتنه‌گران یا ایجاد تشکل خود ساخته و دست‌نشانده.(که در دانشگاه آزاد این جایگاه خود ساخته مدیرش به دلیل عدم رعایت قانون اخراج شد)


گزارش ذیل مربوط به یازده اردیبهشت ا393 میباشد که با اجازه طهرانچی خاتمی به دانشگاه شهید بهشتی وارد میشود و حتی بنا به ادعای پایگاه خبری خبرنامه دانشجویان ایران به دستور مستقیم طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی از ورود خبرنگاران جلوگیری شده یود

متن گزارش خبرنامه دانشجویان ایران از واقعه ورود یک فتنه گر به دانشگاه شهید بهشتی در زمان ریاست محمد مهدی طهرانچی به شرح ذیل است:

تجمع دانشجویان در مقابل صحن مسجد الزهرا دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد و دانشجویان با شعارهای «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه گر»، «فتنه گر منافق اعدام باید گردد» نسبت به حضور خاتمی در این دانشگاه اعتراض کردند.

– این تجمع که در میان تدابیر امنیتی شدید مسئولین دانشگاه برگزار شد، پس از دقایقی پایان یافت. –
تا آنجا بود که از حضور خبرنگاران واحد مرکزی خبر نیز جلوگیری شد. – گفته می شود برنامه ای که خاتمی در آن حضور یافته است، بدون مجوز هیئت سه نفره دانشگاه و با مدیریت رییس دانشکده برگزار شده است.

– گفته شده است به دستور مستقیم طهرانچی رییس دانشگاه شهید بهشتی از ورود خبرنگاران جلوگیری شده است.

گزارش مشروح این تجمع بدین شرح است: * دانشجویان خواستار محاکمه فتنه گران شدند قبل از آغاز مراسم درهای ورودی دانشگاه شهید بهشتی به روی خبرنگاران و رسانه‌ها بسته بود و حراست دانشگاه به شدت کارت‌های دانشجویان را کنترل می‌کرد.

در این تجمع، مسئولان دانشگاه به بهانه عدم هماهنگی اجازه تجمع در فضای دانشگاه را ندادند و دانشجویان و جمعی از اساتید مجبور به تجمع مقابل مسجد دانشگاه شدند.

دانشجویان در این مراسم پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی به دست داشتند که روی آن‌ها شعارهایی همچون « مرگ بر منافق»، «دانشگاه جای فتنه گران نیست»،« به جای اینکه فتنه گران را به زندان بیندازند به دانشگاه می‌آورند»، «دانشجو بیدار است از فتنه گر بیزار است»، « ورود فتنه گران با کدام مجوز و کدام هدف»بود.

در ادامه این تجمع دانشجویان معترض ضمن محکوم کردن حرکت خاتمی و افرادی که پای فتنه‌گران را به دانشگاه باز می‌کنند شعارهایی همچون «مرگ بر منافق»، «فتنه‌گر منافق اعدام باید گردد»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «فتنه گر حیا کن دانشگاه را رها کن»، «موسوی، کروبی، خاتمی اعدام باید گردند»، سر دادند.
فرش قرمز طهرانچی برای فتنه گر/واکنش شش سال قبل دانشجویان انقلابی خطاب به وی:مسند ریاست آنقدر هم شیرین نیست که بهایی گزاف برای آن پرداخت شود

* نبوی: حضور فتنه‌گران در دانشگاه شهید بهشتی را به شدت محکوم می‌کنیم حجت الاسلام سیدمحمود نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در مراسم تجمع اعتراضی دانشجویان علیه ورود خاتمی به این دانشگاه با اشاره فرمایشات رهبر معظم رهبری بعد از فتنه 88، گفت: انقلاب و فتنه‌گران با رحمت و رافت رفتار کرده و اگر فتنه‌گران همان اول پشیمان می‌شدند و ابراز پشیمانی می‌کردند قطعا نظام و مردم آن‌ها را می‌بخشیدند. نبوی ادامه داد: امروز هم دیر نشده است و اگر اکنون فتنه‌گران پشیمانی خود را اعلام کنند رافت نظام و مردم شامل حالشان خواهد شد.


وی افزود: دیروز مراسم بزرگداشتی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد که متاسفانه از این فضای به وجود آمده استفاده سیاسی شد و آرامش دانشگاهی را که باید مهد علم و دانش و آرامش باشد به هم زدند و دل اساتید و دانشجویان مومن را جریحه‌دار کردند. نبوی با بیان اینکه ورود خاتمی به دانشگاه شهید بهشتی بدون مجوز انجام شده است، گفت: قطعا خاتمی بدون هماهنگی در دانشگاه حضور پیدا کرده است و این کار درستی نیست. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: بعد از اتفاقاتی که دیروز در دانشگاه شهید بهشتی رخ داد بیش از صد نفر با من تماس گرفتند و ناراحتی خود را از این جریان اعلام کردند. وی ادامه داد: دولت باید حواس خود را جمع کند که از این فضاهایی که در دانشگاه ایجاد می‌شود سوءاستفاده نشود. نبوی خاطرنشان کرد: ما حرکتی را که دیروز رخ داد به شدت محکوم می‌کنیم و دوست نداریم که فضای دانشگاه آرامش خود را از دست بدهد.

فرش قرمز طهرانچی برای فتنه گر/واکنش شش سال قبل دانشجویان انقلابی خطاب به وی:مسند ریاست آنقدر هم شیرین نیست که بهایی گزاف برای آن پرداخت شود

* دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی خطاب به مسئولان این دانشگاه: نسبت به چرایی ورود عوامل فتنه به فضای دانشگاه پاسخگو باشید همچنین دانشجویان دانشگاه شهیدبهشتی طی بیانیه‌ای از مسئولان این دانشگاه خواستند تا نسبت به چرایی ورود عوامل فتنه به فضای دانشگاه و برخوردی دور از شأن دانشجو، توسط محافظین پاسخگو باشند. دانشجویان در این بیانیه تاکید کردند: مسئولان دانشگاه باید نسبت به چرایی ورود عوامل فتنه به فضای دانشگاه و برخوردی دور از شأن دانشجو، توسط محافظین پاسخگو باشند و باید بدانند که مسند ریاست آنقدر هم شیرین و ماندگار نیست که بهای گزاف برای آن پرداخت شود. متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است: ” اگرچه نزدیک به 5 سال از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 و فتنه‌انگیزی گروهی بی‌بصیرت و خائن می‌گذرد ولی اتفاقات تلخ آن دوران که ارزش‌ها، اصول و باورهای مردم ایران اسلامی را هدف قرار داده بود فراموش‌شدنی نیست.
فرش قرمز طهرانچی برای فتنه گر/واکنش شش سال قبل دانشجویان انقلابی خطاب به وی:مسند ریاست آنقدر هم شیرین نیست که بهایی گزاف برای آن پرداخت شود
5 سال پیش مردم ایران 8 ماه هزینه بی‌بصیرتی خواصی را دادند که با بازیگردانی اتاق فکرهای آمریکایی – انگلیسی، به بهانه «تقلب»‌در انتخابات، سعی در ایجاد اردوکشی خیابانی کردند تا از این مسیر، با نشانه گرفتن اصل نظام، به اهداف شوم خود جامه عمل بپوشانند، ولی این مردم بودند که مثل گذشته، با حرکتی مثال‌زدنی و خلق حماسه‌ بزرگ 9 دی پاسخ کوبنده و دندان‌شکن به این افراد دادند و نگذاشتند خون‌های ریخته شده برای دفاع از این مرز و بوم با آمال و آرزوهای عده‌ای خائن به نظام و انقلاب، پایمال شود.

ولی با روی کار آمدن دولت «تدبیر و امید»، فضا برای حضور کسانی که سال 88 فتنه‌انگیزی آنان محرز شده بود باز شد و متاسفانه با بی‌تدبیری دولت، فتنه‌گران به راحتی در پست‌های مختلف اجرایی قرار گرفتند که نمونه بارز آن می‌تواند حضور شخصیت‌های سرشناس فتنه در بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد، از این رو بود که هر آن انتظار می‌رفت با تصمیم‌گیری‌های سیاسی و قرار گرفتن اشخاص معلوم‌الحال در دانشگاه‌ها، فضای علمی دانشگاه‌ها تبدیل به فضای سیاسی و امنیتی شود، که اتفاق هم افتاد و شخصیت‌هایی که در برابر نظام قرار گرفته بودند فضا را مناسب دیدند تا دوباره به دانشگاه‌ها برگردند تا از این مسیر، تلاش کنند اول چهره پلید خویش را تطهیر کنند و بعد آنچه در ذهن خود می‌پرورانند به دیگران دیکته کنند تا از این طریق به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند. متاسفانه دیروز، دانشگاه شهید بهشتی شاهد حضور «محمد خاتمی» بود، کسی که با گفتار و رفتارش در سال 88 فضای جامعه را ملتهب کرد و با لبخند دشمن کاری کرد که کام ملت ایران تلخ شود و با نادیده گرفتن حماسه بی‌نظیر مردم در انتخابات ریاست جمهوری، تلاش کرد چهره نظام را مخدوش کند.
فرش قرمز طهرانچی برای فتنه گر/واکنش شش سال قبل دانشجویان انقلابی خطاب به وی:مسند ریاست آنقدر هم شیرین نیست که بهایی گزاف برای آن پرداخت شود


دیروز در حالیکه «محمد خاتمی»‌برای مراسم ختم به دانشگاه آمده بود ولی با سوت و کف استقبال شد؛ و به راحتی به ایراد سخنرانی پرداخت و در این بین مسئولین دانشگاه شهید بهشتی نه تنها مانع ورود وی نشدند بلکه با حضور در مراسم از «خاتمی» به گرمی استقبال کردند. البته این اقدام از ریاست دانشگاه شهید بهشتی و معاونانش بعید نبود و انتظار نمی‌رفت که در مقابل حضور یک فتنه‌گر در دانشگاه ایستادگی کنند چرا که با تغییر دولت، تمام تلاش‌ها و انتصابات در دانشگاه شهید بهشتی حکایت از این داشت که به هر قیمتی نباید مسند ریاست از دست برود ولو به قیمت مسئولیت دادن به اصلاح‌طلبان تندرو و فتنه‌گران یا ایجاد تشکل خود ساخته و دست‌نشانده.
فرش قرمز طهرانچی برای فتنه گر/واکنش شش سال قبل دانشجویان انقلابی خطاب به وی:مسند ریاست آنقدر هم شیرین نیست که بهایی گزاف برای آن پرداخت شود

با این وصف، دانشجویان انقلابی دانشگاه شهید بهشتی از مسئولین دانشگاه می‌خواهند نسبت به چرایی ورود عوامل فتنه به فضای دانشگاه و برخوردی دور از شأن دانشجو، توسط محافظین پاسخگو باشند و باید بدانند که مسند ریاست آنقدر هم شیرین و ماندگار نیست که بهای گزاف برای آن پرداخت شود و از سوی دیگر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار دارند برخورد منفعلانه با اقدامات وزارت علوم را کنار گذاشته و به صراحت در مقابل فضای سیاست‌زده دانشگاه بایستند. در پایان ما دانشجویان انقلابی دانشگاه شهید بهشتی می‌گوییم به عهدی که بسته‌ایم پایبندیم و سر سوزنی از آرمان‌های انقلاب کوتاه نخواهیم آمد،‌ادامه مسیر شهدا و دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی را بر خود فریضه الهی می‌دانیم و در این مسیر،‌هر کسی بخواهد کوچکترین خللی ایجاد کند با پاسخ صریح و دندان‌شکن دانشجویان روبرو خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج