چرا تنوع کلید یک سرمایه‌گذاری موفق است؟


توصیه وارن بافت این است که همه تخم‌مرغ های خود را در یک سبد قرار ندهید تا بتوانید از یک سرمایه گذاری سودآور و همیشه سبز بهره مند شوید.

به گزارش سایت طلا به نقل از وب سایت مانی‌کنترل، در یک سرمایه گذاری بین المللی،‌ اگر فرد تنها به سراغ خرید سهام از یک کشور برود در واقع تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار داده است. در این مقطع زمانی که بازار در سراسر جهان تقریباً در هر کلاس دارایی شاهد نوسانات شدید است،‌سخت می توان گفت که تخصیص دارایی باید طبق قوانین اصلی یک سرمایه گذاری موفق باشد. بسیاری از فعالان بازار و سرمایه گذاران فصلی به این مساله اعتقاد دارند.

شارما بنیانگار و نایب‌رییس First Global در این زمینه می گوید:‌ «ما از رویکرد تخصیص دارایی تاکتیکی پیروی می کنیم که در آن ما در معرض یک بازار واحد یا ارز واحد یا یک دارایی واحد قرار نداریم و بهترین فرصت های موجود را در آن مقطع زمانی متنوع می کنیم. این محور عملکرد ماست.

چرا تنوع کلید یک سرمایه‌گذاری موفق است؟

اگر از ۱۰ سال پیش سهم ارز کشوری را خریداری کرده باشید و اکنون واحد پولی آن ریزش کرده باشد، در صورتی شما شکست نخورده اید که علاوه بر آن، به سراغ ارز کشور دیگری نیز رفته باشید». اظهارات شارما لزوم تنوع سازی بین المللی یک پرتفوی را برجسته می کند.

راه هایی وجود دارد که می توان از طریق آن تنوع سازی را در سبدسهام اعمال کرد اما قطعا این راه ها، فقط حساب باز کردن و تجارت سهام خارجی یا خرید ETF یک کشور خاص نیست، چرا که این کار اصلا تنوع ایجاد نمی کند. در شرایط کنونی که کشورها یا بازارهای خاصی دچار اختلال های ناگهانی در قالب رکود اقتصادی،‌ آشفتگی سیاسی، تنش ژئوپلتیک و ... هستند سرمایه گذاران به صورت ناگهانی خود را در تحت الشعاع این اختلالات دیدند. تخصیص تاکتیکی دارایی و متنوع سازی جهانی می تواند مانع از بروز این شرایط برای سرمایه گذار شود.

سبد سرمایه گذار باید در صنایع، طبقات دارایی و بازارها متنوع باشد. ترکیب این موارد می تواند ریسک یک پرتفوی را کاهش و بازده آن را افزایش دهد. ممکن است برخی سهامداران روی سهم های داخلی تعصب داشته باشند، همین امر زمینه ای برای تشدید ریسک سبد آنها و بازدهی اندک آن می شود.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

چطور ماهی را مزه‌دار کنیم؟ | 14.2 هزار سرمایه‌گذاری در صندوقهای ETF طلا رکورد زد | 56.5 هزار با این ترفند در مصرف اینترنت موبایل خود صرفه جویی کنید | 44.4 هزار آیا سقوط طلا در راه است؟+تحلیل تکنیکال | 41.5 هزار با این یازده غذا از کبد خود مراقبت کنید | 26.7 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر