7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر


ازمیر شهری بندری در حاشیه دریای اژه است که به جز سواحل نیلگونش قسمتی از تاریخ را در خود جای داده. اگر در سفر به ترکیه دنبال شهری متفاوت با استانبول و آنکارا هستید و می خواهید در زمان سفر کنید و بقایای دنیای یونانی- رومی ترکیه را تماشا کنید، ازمیر گزینه مناسب شما خواهد بود. در ادامه مطلب 7 جاذبه برتر ازمیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

ازمیر شهری بندری در حاشیه دریای اژه است که به جز سواحل نیلگونش قسمتی از تاریخ را در خود جای داده. اگر در سفر به ترکیه دنبال شهری متفاوت با استانبول و آنکارا هستید و می‌خواهید در زمان سفر کنید و بقایای دنیای یونانی- رومی ترکیه را تماشا کنید، ازمیر گزینه مناسب شما خواهد بود. در ادامه مطلب 7 جاذبه برتر ازمیر را به شما معرفی خواهیم کرد.

1) بازار کمارالتی

قدمت این بازار به قرن هفدهم برمی‌گردد. ماجراجویی در پیچ و خم این بازار و معاشرت با مغازه‌دارنش حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، روزتان را خواهد ساخت. برای تماشای زندگی واقعی مردم و خرید خوراکی‌های خوشمزه محلی حتما سری به کمارالتی بزنید. یکی از خوراکی‌های محلی معروف این بازار آبنبات‌هایش است که بسیار حیف خواهد بود اگر تا ازمیر آمده باشید و آن را امتحان نکرده باشید.

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

2) کوردون

تصور زندگی در ازمیر بدون تفرجگاه ساحلی کوردون بسیار سخت است. کوردون در واقع خیابانی است که به موازات ساحل کشیده شده و بین اهالی محلی به این نام شناخته می‌شود؛ نام این خیابان در نقشه به اسم آتاتورک و اصلی‌ترین خیابان ازمیر است. این خیابان ساحلی پاتوق جوان‌های ازمیری است و همیشه مردم زیادی در حال پیاده‌روی روی آن می‌بینید. انتهای کوردون نیز، مرکز خرید کوناک پیر با یک سینما و مجموعه‌ای از برندهای معروف است که می‌توانید سری به آن بزنید. اگر می‌خواهید زندگی عادی مردم ازمیر را تماشا کنید، حتما چند ساعتی را به قدم زدن در این خط ساحلی اختصاص دهید.

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

3)آگورا

آگورا (Izmir Agora) در واقع بخشی از بافت تاریخی شهر ازمیر است که قدمتش به اواخر قرن چهارم قبل از میلاد می‌رسد. آگوراها در یونان باستان در واقع یک فضای باز برای فعالیت‌های مختلف مذهبی، تجاری و... شهروندان بوده. طبق یافته‌های باستان شناسی، آگورای ازمیر بازمانده‌های بازاری است که از دوران امپراتوری روم باستان به یادگار مانده. این آگورا در زلزله سال 178 میلادی تخریب شد و مجدد مورد بازسازی قرار گرفت.

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

4) افسوس

شهر باستانی افسوس جایی است که می‌توانید دنیای یونانی- رومی ترکیه را در آن تماشا کنید. افسوس در واقع پایتخت رومی آسیای صغیر بوده و نزدیک شهر ازمیر است.این مجموعه شامل بقایای حمام‌ها، بازار، کتابخانه سلسوس، آمفی تئاتر و معبد آرتمیس است. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی با شگفتی‌های این شهر باستانی مطلب «افسوس کجاست؟» را مطالعه کنید. این مجموعه تاریخی هنوز در حال کاوش‌های باستان شناسی است و در سال 2015 نیز به ثبت یونسکو رسید.

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

5) روستای شیرینجه

یکی دیگر ازجاذبه‌هایی که در نزدیکی ازمیر می‌توانید از آن بازدید کنید، روستای شیرینجه است. شیرینجه در گذشته و قبل از جنگ بین یونان و ترکیه یک روستای یونانی نشین بوده. از این رو هنوز در این دهکده باستانی خانه‌هایی با معماری یونانی وجود دارد. علاوه بر این طبیعت بکر این روستا نیز هرساله گردشگران زیادی را به شیرینجه می‌کشاند. به دلیل توریستی بودن این دهکده، امکانات اقامتی نیز در آن نیز وجود دارد؛ شما می‌توانید شبی را در دهکده‌ای از یونان باستان بگذرانید.

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

6) پاموکاله

یکی از شگفتی‌های طبیعت، در نزدیکی ازمیر و دنیزلی ترکیه جای گرفته. این شگفتی جایی نیست جز چشمه‌های آب گرم پاموکاله که به دلیل فعالیت‌های آتش‌فشانی در زیر زمین ایجاد شدند. این آب گرم از ارتفاع 100 متری کوه پایین می‌ریزد و در شیب کوهستان رسوب می‌کند و در برخی جاها تشکیل حوضچه می‌دهد. این رسوبات آهکی سفید منظره شگفت‌ا‌نگیزی را برای پاموکاله خلق کرده‌اند. اما این منظر مجذوب کننده تنها دلیل توریستی شدن پاموکاله نیست؛ سالیانه افراد زیادی برای خواص درمانی آب این چشمه‌ها راهی پاموکاله می‌شوند و درون حوضچه‌ها می‌روند. یکی از اقدامات خوب برای حفاظت از این میراث طبیعی گران بها این است که شما از قسمتی به بعد باید بدون کفش مسیر را ادامه دهید تا کمترین آسیب وارد شود. در نزدیکی پاموکاله همچنین آمفی تئاتر رومی و استخر قدیمی هیراپولیس نیز قرار دارد که پیش از ترک این منطقه می‌توانید از آن بازدید کنید. پاموکاله همراه با ویرانه‌های باستانی هیراپولیس، در سال 1988 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با این جاذبه دیدنی مطلب «پاموکاله؛ بهشت سفید» را از دست ندهید.

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

7)پرگامون

مجموعه تاریخی پرگامون در نزدیکی شهر برگاما در استان ازمیر قرار دارد. بقایای شهر تاریخی «پرگامون» در واقع برجای مانده از تمدن یونان باستان است. این بقایا شامل یکی از قدیمی‌ترین کتابخانه‌های جهان به همراه یک معبد است. منظر تاریخی پرگامون، در ساحل دریای اژه، سال 2014 در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» به ثبت رسید.

7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر



1399/04/23 | کد مطلب: 4598
برچسب‌ها: ترکیه
7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر
7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر پرستو صاحبی
7 جاذبه‌ دیدنی ازمیر

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...


گردآوری و تنظیم: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس