اجرای گام دوم شبکه جمع‌آوری فاضلاب داراب آغاز شد


اجرای گام دوم شبکه جمع‌آوری فاضلاب داراب آغاز شد

شیراز - ایرنا- فاز دوم خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب به طول 135 کیلومتر با اعتبار 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور که عصر یکشنبه در آیین آغاز این پروژه شرکت کرد،گفت:از مجموع ۲۶۵ کیلومتر شبکه فاضلاب شهری داراب ۱۳۰ کیلومتر در تعهد دولت جمهوری اسلامی بوده که از سال ۹۳ تا کنون ۴۵ کیلومتر آن اجرا شده است.

حمیدرضا جانباز همچنین در مصاحبه با ایرنا اعلام کرد: از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر داراب که از اسفندماه سال ۱۳۹۶ با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و با کیفیت بسیار بالا و با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است بازدید کردیم و امیدواریم تا پایان سال جاری این تصفیه خانه فاضلاب به بهره برداری برسد.

وی در ادامه به آبرسانی به شهرستان زرین دشت اشاره کرده و گفت: سازمان آب منطقه ای تا پایان امسال کار آب رسانی به شهرستان زرین دشت را از سد رودبال به اتمام می رساند که امیدواریم با اجرای این پروژه بخش زیادی از مشکلات مردم زرین دشت برطرف شود.

معاون وزیر نیرو گفت: در جلسه مشترکی که با حضور مسئولان داراب و زرین دشت برگزار شد فرمانداران این دو شهرستان و همچنین محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت مشکلات آب این دو شهرستان را مطرح کردند و مقرر شد ۱۰ مجتمع آبرسانی از صندوق توسعه ملی ردیف اعتباری بگیرند و به زودی کار آب رسانی به مردم این مناطق انجام پذیرد.

جانباز؛ به مشکل خطوط انتقال آب شرب در شهر داراب اشاره کرده و گفت: متاسفانه بخش زیادی از خطوط انتقال آب در شهر داراب فرسوده است که باید از اعتبارات استانی اصلاح می شده که تا امروز چنین نشده و باید از منابع ملی بودجه ای برای آن در نظر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور افزود: آبفا نخستین دستگاه اجرایی است که با بانک توسعه اسلامی، ۲ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کرده‌ است و یکی از پروژه‌هایی که تسهیلات آن توسط بانک تامین می‌شود، آبرسانی سیار روستایی است.

وی اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه، در ارائه حق انشعاب فاضلاب مشارکت مناسبی داشته باشند.

نماینده مردم داراب و زرین‌دشت نیز در این جلسه به نیازها و کاستی‌های مردم دو شهرستان در زمینه تامین آب اشاره کرد و گفت: تامین لوله جهت انتقال آب در فرایند آبرسانی روستایی و شهری، اجرای عملیات فاضلاب شهر داراب که با توجه به اینکه بهسازی معابر توسط شهرداری تحت‌الشعاع طرح فاضلاب قرار گرفته، سرعت‌بخشی به آن از ضروریات است.

جواد عسکری با اشاره به فرسودگی شبکه آب روستایی گفت: بازسازی شبکه آبرسانی به روستاها از دیگر نیازهای شهرستان داراب است و با توجه به میزان هدررفت آب در تعدادی از روستاهای منطقه، این موضوع نیز از مطالبه‌های مورد نظر محسوب می‌شود.

علی مظفری فرماندار ویژه داراب نیز گفت: دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو در ۲ الی ۳ سال اخیر کارهای بسیار بزرگی را در شهرستان داراب انجام داده که در طول تاریخ بی نظیر است که از مهمترین آنها می توان به پروژه سد رودبال داراب؛ تصفیه خانه آب شرب شهرستانهای داراب و زرین دشت، خط انتقال و مخازن ذخیره آب شرب، فاضلاب شهر داراب، آب رسانی به بسیاری از روستاهای شهرستان داراب، برق رسانی به تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار و دهها پروژه دیگر اشاره کرد.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری از شیراز و در جنوب شرق استان فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس