شیوع کرونا مصرف آب در ابرکوه را 10 درصد افزایش داد


شیوع کرونا مصرف آب در  ابرکوه را 10 درصد افزایش داد

یزد - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهری(آبفا) ابرکوه گفت: آب مصرفی شهروندان این شهر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش دارد که علت عمده این افزایش شیوع ویروس کرونا است .

سیدمحسن پورسید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون روزانه ۱۱ هزار مترمکعب شرب از ۱۴ حلقه چاه تامین و از طریق ۱۹۵ کیلومتر شبکه برای مصرف مشترکان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای استان، مصرف آب روندی فزاینده دارد که با توجه کم آبی وکویری بودن استان، صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی ضروری است و با نصب سایبان برای کولرهای آبی و استفاده از روش‌های دیگر، می‌توان تا ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش داد.

پورسید با بیان اینکه ۲۵ درصد از شبکه توزیع آب شرب ابرکوه فرسوده است، اظهار کرد: حدود ۵۰ کیلومتر این شبکه نیاز به تعویض و بازسازی دارد.

مدیر آبفا ابرکوه با بیان اینکه ذخیره آب شرب شهر ابرکوه وضعیت مطلوبی دارد ، تصریح کرد: در مجموع ۲۰ هزار مترمکعب حجم ذخیره چهار مخزن آب شرب شهر ابرکوه است و دریکسال گذشته برای تامین آب شرب شهروندان ۸۰۰ متر خط انتقال برای طرح توسعه هزینه چهار میلیارد ریال اجرا شده است .

آب شرب حدود ۱۴ هزار مشترک آبفا ابرکوه از ۱۴ حلقه چاه با ۱۰۱ کیلومتر خط انتقال و ۱۹۵ کیلومتر شبکه توزیع تامین می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟