شیوع کرونا مصرف آب در ابرکوه را 10 درصد افزایش داد


شیوع کرونا مصرف آب در  ابرکوه را 10 درصد افزایش داد

یزد - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب شهری(آبفا) ابرکوه گفت: آب مصرفی شهروندان این شهر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش دارد که علت عمده این افزایش شیوع ویروس کرونا است .

سیدمحسن پورسید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون روزانه ۱۱ هزار مترمکعب شرب از ۱۴ حلقه چاه تامین و از طریق ۱۹۵ کیلومتر شبکه برای مصرف مشترکان توزیع می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش دمای استان، مصرف آب روندی فزاینده دارد که با توجه کم آبی وکویری بودن استان، صرفه جویی در مصرف این ماده حیاتی ضروری است و با نصب سایبان برای کولرهای آبی و استفاده از روش‌های دیگر، می‌توان تا ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش داد.

پورسید با بیان اینکه ۲۵ درصد از شبکه توزیع آب شرب ابرکوه فرسوده است، اظهار کرد: حدود ۵۰ کیلومتر این شبکه نیاز به تعویض و بازسازی دارد.

مدیر آبفا ابرکوه با بیان اینکه ذخیره آب شرب شهر ابرکوه وضعیت مطلوبی دارد ، تصریح کرد: در مجموع ۲۰ هزار مترمکعب حجم ذخیره چهار مخزن آب شرب شهر ابرکوه است و دریکسال گذشته برای تامین آب شرب شهروندان ۸۰۰ متر خط انتقال برای طرح توسعه هزینه چهار میلیارد ریال اجرا شده است .

آب شرب حدود ۱۴ هزار مشترک آبفا ابرکوه از ۱۴ حلقه چاه با ۱۰۱ کیلومتر خط انتقال و ۱۹۵ کیلومتر شبکه توزیع تامین می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟