آبرسانی با تانکر سیار در روستاهای خراسان رضوی کاهش یافت


آبرسانی با تانکر سیار در روستاهای خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد- ایرنا- تعداد روستاهایی که در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به کمتر از یک سوم کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: در ابتدای دولت یازدهم هزار روستا در استان خراسان رضوی با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شدند که این تعداد اکنون به ۲۸۰ روستا کاهش یافته است.
سید ابراهیم علوی افزود: روستاهایی که با تانکر در خراسان رضوی آب رسانی می‌شوند، ۶۶ هزار نفر جمعیت را در بر می گیرند و از این تعداد ۱۳۰ روستا به صورت دائم و ۱۵۰ روستا به شکل فصلی با تانکر آب‌رسانی می‌شوند.
وی ادامه داد: برای برخورداری این روستاها از آب پایدار و رفع مشکلات کم آبی در قالب احداث مجتمع‌های آب‌رسانی، دریافت اعتبار از صندوق توسعه ملی در دستور کار قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۱۰.۷ درصدی شاخص برخورداری از آب سالم در روستاهای استان گفت: شاخص برخورداری از آب سالم و بهداشتی در روستاهای خراسان رضوی اکنون ۷۶.۷ درصد است در حالی که این رقم در ابتدای دولت یازدهم ۶۶ درصد بوده است.
علوی با اشاره به رشد بیش از ۱۰ درصدی جمعیت روستایی برخوردار از آب سالم و بهداشتی در خراسان رضوی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون افزود: در ابتدای دولت یازدهم جمعیت برخوردار از آب سالم و بهداشتی در روستاهای استان حدود ۹۰۶ هزار نفر بود که طی هفت سال به بیش از یک میلیون و ۵۳ هزار نفر افزایش یافت.
وی اضافه کرد: حجم مخازن ذخیره آب روستایی طی این مدت ۲۸ درصد افزایش یافته است و حجم کل مخازن ذخیره آب در روستاهای خراسان رضوی در حال حاضر حدود ۳۰۷ هزار متر مکعب است که ۶۷ هزار متر مکعب آن در هفت سال گذشته ایجاد شده است.
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی با اشاره به این که قبل از دولت یازدهم هیچ یک از روستاهای استان از سیستم جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار نبودند گفت: طی سالهای ۱۳۹۲ تاکنون تعداد ۹ طرح فاضلاب روستایی با زیر پوشش داشتن ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت در برنامه کاری شرکت قرار داشته که تاکنون سه طرح از این تعداد به طور کامل اجرا شده است.

علوی افزود: بدین طریق سه هزار و ۸۶۰ نفر از روستائیان در خراسان رضوی از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار شده‌اند و سایر طرح‌ها نیز در حال اجراست.
او با اشاره به طرح یکپارچه‌سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی ادامه داد: این طرح با هدف هم‌افزایی در منابع آب و افزایش بهره‌وری توسط وزارت نیرو در همه استانهای کشور عملیاتی شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال این شرکت علاوه بر آب‌رسانی به ۷۲ شهر با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، وظیفه آب‌رسانی به دو هزار و ۲۶۰ روستا با جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را نیز بر عهده گرفته است.
علوی افزود: در اجرای این طرح ۲۲۲ روستا و سه شهر بینالود، رضویه و ملک آباد زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب مشهد قرار گرفتند.
شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر ساکن روستاها و ۷۲ شهر این استان را زیرپوشش دارد.
این شرکت با ۵۶۹ هزار و ۹۲۸ مشترک هم‌اکنون حدود ۱۱ درصد از مشترکان آب و فاضلاب روستایی کشور را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط