برداشت 78 هزار تن چای و پرداخت 80 درصد مطالبات چایکاران


برداشت 78 هزار تن چای و پرداخت 80 درصد مطالبات چایکاران

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به پرداخت 80 درصدی مطالبات چایکاران گفت: تاکنون 78 هزار و 125 تن برگ سبز چای از باغ‌های شمال برداشت شده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حبیب جهانساز اظهار کرد: ۶۸ درصد معادل ۵۳ هزار و ۱۲۵ تن از برگ‌های چیده شده از نوع درجه یک هستند. امروز ۲۳ تیرماه ۷ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حساب آنها واریز و با احتساب این مبلغ تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد مطالبات به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه تلاش شده امسال پرداخت مطالبات به روز باشد، افزود: ۶۷ میلیارد تومان دیگر از مطالبات چایکاران تا به این لحظه باقیمانده که تلاش می‌شود این مطالبات در آینده نزدیک واریز شود.

وی با اشاره به وضعیت برداشت برگ سبز چای از باغات شمال کشور، تصریح کرد: امسال با افزایش ۱۶ درصدی برداشت مواجه هستیم که دلایل مختلفی در ان دخیل است، گفت: شرایط مساعد جوی، حمایت دولت از چایکاران، افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبب شده تا چایکاران به کشت این محصول رو آورند.

جهانساز در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ کارخانه چای با این سازمان قرار داد دارند، گفت: تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۵۷۸ تن چای خشک توسط این کارخانه‌ها تولید شده است.

کد خبر 530371

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403