آمار بالای خشونت و همسرآزاری در ساوه


آمار بالای خشونت و همسرآزاری در ساوه

رئیس دادگستری شهرستان ساوه گفت: آمار خشونت و همسرآزاری در این شهرستان با وجود تلاش‌های فراوانی که در راستای کاهش این معضلات شده همچنان نگران‌کننده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی ملکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر آوه که با موضوع پیشگیری از بروز خشونت برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، ناشی از نبود سلامت روانی مطلوب بین مردم است که به مشکلات اقتصادی و کمبودهای معیشتی مردم باز می‌گردد. بر این اساس تلاش برای حل مشکلات مردم و وضع قوانین کارآمد لازمه به حداقل رسیدن معضل خشونت در جامعه است.

وی تصریح کرد: انتظار مردم از دستگاه قضائی که انتظار بحقی است، برخورد قاطع با پرونده‌های با موضوع خشونت، همسرآزاری، کودک آزاری و ... است و براین اساس نظام قضائی کشور باید با جدیت و قاطعیت در چنین پرونده‌هایی اقدام کند.

ملکی به مطلوب شدن وضعیت ساوه و آوه در خصوص موضوع خشونت نسبت به گذشته، اشاره و اظهار کرد: در حوزه اجرای قوانین مرتبط به موضوع خشونت سیاست‌هایی در کشور اتخاذ می‌شود و دستگاه قضائی هم تابع قوانین و سیاست‌هاست.

امام جمعه شهر آوه نیز خواستار فرهنگ‌سازی در جامعه برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شد و افزود: اگر مردم در برابر منکر بی‌تفاوت باشند خداوند کیفر منکر را بر همه نازل می‌کند، بر این اساس همه در برابر پیشگیری و جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در جامعه مسئول هستیم.

حجت‌الاسلام محمدجواد نکویی ماهانی خواستار برنامه‌ریزی برای طرح اوقات فراغت تابستان با توجه به شرایط کرونایی کشور شد و گفت: یکی از راه‌های پیشگیری از خشونت و نیز وقوع آسیب‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی فرهنگی برای جامعه بویژه در اوقات فراغت است.

وی از دانشکده علوم پزشکی خواست تا نسبت به انجام وظایف اداری در خصوص پیشگیری از خشونت در شهر آوه اقدام کند.

کد خبر 530383

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خواب فرهاد در بیداری