سبک زندگی روح تمدن و زنان سرداران آن هستند


سبک زندگی روح تمدن و زنان سرداران آن هستند

سعیدی نژاد گفت: سبک زندگی روح تمدن است و زنان سرداران آن هستند و می‌توانند سبک زندگی و هنجارهای فرهنگی را به سمت سبک زندگی متعالی هدایت کنند و این زیربنای تمدن اسلامی است.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «عاطفه سعیدی‌نژاد» در همایش فعالان فرهنگی، دانشجویی، دانش‌آموزی و مبلغات کشورهای آذربایجان و افغانستان که در مشهد برگزار شد با بررسی نقش نخبگان و مدیران فرهنگی در نهضت پیشرفت پرداخت و گفت: مشکل جدی اکثر تشکل‌ها این است که در یک تشتت گفتمانی بسر می‌برند و از گفتمان ضروری امروز جامعه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اذعان کردند بی اطلاع هستند.

مدیرکل امورفرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید در صحنه فرهنگی کشور مبارزه کنیم تا محورهای بیانیه گام دوم انقلاب محقق شوند؛ ما در حال حاضر در محاصره تبلیغاتی دشمن هستیم و در این محاصره باید با نگاه اعتقادی پای کار فرهنگی بیایند و این مسئله نشان دهنده اهمیت جایگاه بانوان را در عرصه فرهنگ است.

سعیدی نژاد تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب با وجود عدم راه اندازی سازمان‌ها، مردم به طور خودجوش به یکدیگر کمک می‌کردند، اما بعد از شکل گیری سازمان‌ها و بزرگتر شدن ساختارها، نقش مردم کم رنگ شد.

وی اظهار کرد: حاکمیت باید به جای تصدی‌گری، نقش هدایت و پشتیبانی خود را در فعالیت‌های مردمی تقویت کند و این ساختارهای حاکمیتی باید با فهم«لیقوم الناس بالقسط» شکل بگیرند.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، به نقش مردم در اثرگذاری فرهنگ اشاره و اذعان کرد: مردم منشاء اثر هستند و راهبرد ما باید متوجه ساختن همه مردم نسبت به اهمیت نقش شان در حل همه مسائل از جمله آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله) مسئله اصلی کشور را پیشرفت دانسته است و اگر واقعیت‌ها را بشناسیم به درستی میفهمیم که جهاد ما امیدآفرینی برای پیشرفت است؛ باید بدانیم قابلیت‌های زیادی در کشور موجود است و هر فردی در جایگاه خود می‌تواند در سیر پیشرفت نقش آفرینی کند.

سعیدی نژاد یاد آور شد: سبک زندگی روح تمدن است و زنان سرداران سبک زندگی هستند و می‌توانند سبک زندگی و هنجارهای فرهنگی را به سمت سبک زندگی متعالی هدایت کنند و این زیربنای تمدن اسلامی است.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا