سبک زندگی روح تمدن و زنان سرداران آن هستند


سبک زندگی روح تمدن و زنان سرداران آن هستند

سعیدی نژاد گفت: سبک زندگی روح تمدن است و زنان سرداران آن هستند و می‌توانند سبک زندگی و هنجارهای فرهنگی را به سمت سبک زندگی متعالی هدایت کنند و این زیربنای تمدن اسلامی است.

به گزارش گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «عاطفه سعیدی‌نژاد» در همایش فعالان فرهنگی، دانشجویی، دانش‌آموزی و مبلغات کشورهای آذربایجان و افغانستان که در مشهد برگزار شد با بررسی نقش نخبگان و مدیران فرهنگی در نهضت پیشرفت پرداخت و گفت: مشکل جدی اکثر تشکل‌ها این است که در یک تشتت گفتمانی بسر می‌برند و از گفتمان ضروری امروز جامعه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم اذعان کردند بی اطلاع هستند.

مدیرکل امورفرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: باید در صحنه فرهنگی کشور مبارزه کنیم تا محورهای بیانیه گام دوم انقلاب محقق شوند؛ ما در حال حاضر در محاصره تبلیغاتی دشمن هستیم و در این محاصره باید با نگاه اعتقادی پای کار فرهنگی بیایند و این مسئله نشان دهنده اهمیت جایگاه بانوان را در عرصه فرهنگ است.

سعیدی نژاد تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب با وجود عدم راه اندازی سازمان‌ها، مردم به طور خودجوش به یکدیگر کمک می‌کردند، اما بعد از شکل گیری سازمان‌ها و بزرگتر شدن ساختارها، نقش مردم کم رنگ شد.

وی اظهار کرد: حاکمیت باید به جای تصدی‌گری، نقش هدایت و پشتیبانی خود را در فعالیت‌های مردمی تقویت کند و این ساختارهای حاکمیتی باید با فهم«لیقوم الناس بالقسط» شکل بگیرند.

مدیرکل امور فرهنگی و تبلیغی بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، به نقش مردم در اثرگذاری فرهنگ اشاره و اذعان کرد: مردم منشاء اثر هستند و راهبرد ما باید متوجه ساختن همه مردم نسبت به اهمیت نقش شان در حل همه مسائل از جمله آسیب‌های اجتماعی باشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله) مسئله اصلی کشور را پیشرفت دانسته است و اگر واقعیت‌ها را بشناسیم به درستی میفهمیم که جهاد ما امیدآفرینی برای پیشرفت است؛ باید بدانیم قابلیت‌های زیادی در کشور موجود است و هر فردی در جایگاه خود می‌تواند در سیر پیشرفت نقش آفرینی کند.

سعیدی نژاد یاد آور شد: سبک زندگی روح تمدن است و زنان سرداران سبک زندگی هستند و می‌توانند سبک زندگی و هنجارهای فرهنگی را به سمت سبک زندگی متعالی هدایت کنند و این زیربنای تمدن اسلامی است.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی ال جی از اولین پنل‌های OLED گیمینگ جهان با نرخ تازه سازی و وضوح متغییر