نخستین رویداد سفرآشنایی خوزستان در دزفول برگزار شد


نخستین رویداد سفرآشنایی خوزستان در دزفول برگزار شد

دزفول- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: نخستین رویداد سفرآشنایی(فم تریپ) استان خوزستان با حضور چهار نفر از تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا به مدت سه روز در دزفول برگزار شد.

حجت اله آریایی‌نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این رویداد به همت جمعی از فعالان حوزه گردشگری استان خوزستان برگزار شد، افزود: محتواهایی در راستای گردشگری تابستانه در این رویداد از دزفول تهیه شد که به زودی پس از تدوین و ویرایش در فضای مجازی با هشتگ #فم_تریپ_دزفول در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اظهارداشت: تجربه‌های موفق از این دست در سایر نقاط جهان شاهد افزایش ۵۰ درصدی گردشگران در مناطقی بوده که فم تریپ در آن مکان‌ها اجرا شده است.
وی افزود: دزفول در سال گذشته نیز میزبان تولیدکننگان محتوا از سراسر ایران در رویداد دزفولگرام بود که به معرفی جاذبه‌های گردشگری بهاره این شهر پرداخت و شاهد تأثیر چشمگیر توسعه گردشگری این رویداد هم بودیم.

آریایی‌نیا هدف از برگزاری این رویداد را معرفی دزفول، شهر چهار فصل به دوستداران گردشگری سراسر جهان عنوان کرد و گفت: می‌توان از طریق این رویداد در سال جهش تولید در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرینی کرد زیرا سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را بدنبال خواهد داشت.
وی افزود: شهرستان دزفول با توجه به تنوع جاذبه‌های گردشگری می‌تواند یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در حوزه تاریخی و طبیعت‌گردی باشد که لازم است با توجه بیشتر مدیران و مسوولان محلی، کشوری و همچنین سرمایه‌گذاران، با شناخت و معرفی جایگاه ملی دزفول و اجرای سیاست‌های درست در جهت شکوفایی ظرفیت‌های آن گام‌های مؤثری برداشت.

فم تریپ «Familiarisation Trip» به اختصار FAM Trip خوانده می‌شود و در لغت به معنا و مخفف سفر آشنایی و آشنایی با یک هدف و مقصد گردشگری برای دیده شدن ظرفیت‌ها است به عبارت دیگر این رویداد گونه‌ای از سفر است که در آن فعالان حوزه گردشگری و تولید محتوا با هزینه میزبان، به مقصد مورد نظر سفر می‌کنند و تجربه دست اولی کسب شده از مقصد را با مخاطبان و حتی مشتریان‌ خود به اشتراک می‌گذارند.
این سبک از توسعه گردشگری به تازگی و با گسترش زیرساخت‌های فناوری در سطح جهان به راه افتاده و سابقه طولانی ندارد و با ایجاد فضای مناسبی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری می‌تواند به توسعه پایدار گردشگری کمک کند.
این نوع سفر می‌تواند آثار اقتصادی شایانی در صنعت گردشگری داشته باشد و با ورود سازمان‌ها، ادارات و بنگاه‌های اقتصادی حوزه گردشگری می‌توان اکوسیستم گردشگری را تکمیل و همزمان فرصت سفر ارزان قیمت یا رایگان را برای توسعه دهندگان فرهنگ گردشگری ایجاد کرد.

هدی رستمی که یکی از فعالان حرفه‌ای عرصه گردشگری است، پیش‌تر مهمان فم‌تریپی در ترکیه بود و آنجا به خلأ فم‌تریپ در ایران پی برد.
او که تاکنون به بیش از یکصد کشور جهان سفر کرده، فم تریپ ایران را با نام Feel Iran به راه انداخت و با دعوت از تعدادی از اینفلوئنسرهای کشورهای مختلف از جمله ترکیه، روسیه، ایتالیا، اوکراین، هند و چین در برنامه‌ای کوتاه مدت، تور ایران‌گردی راه انداخت و سعی کرد محیطی فراهم کند تا آن‌ها به عنوان سفیرانی از طرف طرفداران‌ خود ابعاد گوناگون و متفاوتی از ایران را حس و درباره آن بنویسند و تولید مدیا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا