جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟


جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟

شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد که در فوتبال ایران هیچ تیمی به این زودی‌ها نمی‌تواند 4 قهرمانی پیاپی به دست بیاورد. نوشته جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟ اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟

شجاع خلیل‌زاده: با این وضعیت ماندن خیلی سخت است ؛ نمی‌توانستم به کی‌روش بگویم مرا دعوت کن!
نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال.کام
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ | ۶:۳۰
جدایی ستاره پرسپولیس قطعی شد؟

شجاع خلیل‌زاده مدافع میانی تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد که در فوتبال ایران هیچ تیمی به این زودی‌ها نمی‌تواند ۴ قهرمانی پیاپی به دست بیاورد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شجاع خلیل‌زاده بعد از درخشش در مس کرمان راهی سپاهان شد و سرانجام با پیوستن به پرسپولیس به یکی از مهمترین آرزو‌های دوران بازیگری‌اش دست پیدا کرد. شجاع خلیل‌زاده ، اما در سال‌های اخیر با وجود شایستگی‌هایی که داشت، به تیم ملی دعوت نشد، هر چند که او در این زمینه ناامید نیست و درخشش در پرسپولیس می‌تواند نام شجاع خلیل‌زاده را در فهرست مورد نظر دراگان اسکوچیچ قرار دهد. شجاع خلیل‌زاده که همراه با پرسپولیس در آستانه کسب یک قهرمانی دیگر قرار دارد به سوالات خبرنگار ما پاسخ داده است.

با شکست دادن ماشین‌سازی، به نظر می‌رسد قهرمانی پرسپولیس قطعی است؟

شجاع خلیل‌زاده گفت:

تا زمانیکه جام قهرمانی را نگیریم چیزی مشخص نیست و باید همین روند را ادامه دهیم. از طرفی هدف ما این است که بیشترین امتیاز را بگیرم و رکورد بزنیم. در این سال‌ها بیشترین امتیازی که پرسپولیس گرفته ۶۶ امتیاز بوده و حالا ۱۱ امتیاز دیگر می‌خواهیم تا رکورد جدیدی بزنیم، امیدوارم در شش بازی باقی مانده به این رکورد برسیم. شاید برخی تصور کنند گرفتن ۱۱ امتیاز دیگر سخت است، ولی پرسپولیس همیشه دنبال کار‌های نشدنی است.

در بازی با ماشین‌سازی برای اولین بار بود که به عنوان دفاع چپ بازی می‌کردی؟

بله، تا حالا در این پست بازی نکرده بودم. این تصمیم آقا یحیی بود و اعتقادم این است که فوتبالیست در هر پُستی که سرمربی خواست باید بازی کند. برای من فرقی ندارد کجا بازی کنم، حتی اگر بخواهند درون دروازه بایستم، باید مسئولیتم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم.

پرسپولیس با آمدن یحیی گل‌محمدی هم مسیر خوب خودش را در لیگ برتر ادامه داد. کار کردن با این مربی چطور است؟

آقا یحیی مربی جوان و بادانشی است که تمریناتش هم به‌روز است. ما قبل از آمدن گل‌محمدی با کالدرون کار کردیم که تفکرات این دو مربی کاملا متفاوت است. کالدرون روی دفاع – ضدحمله کار می‌کرد، ولی اصرار گل محمدی به حفظ توپ و مالکیت است. به هر حال ما قبلا با کالدرون و برانکو در شرایطی حرفه‌ای کار کردیم و باید خیلی زود خودمان را با تفکرات گل‌محمدی هماهنگ می‌کردیم که خوشبختانه این اتفاق رخ داد.

در این سال‌ها برخی از هواداران استقلال و همچنین بعضی از کانال‌هایی که هوادار استقلال هستند، این موضوع را مطرح کردند که پرسپولیس تحت حمایت وزارت ورزش قرار دارد. در این مورد چه نظری داری؟

من برای هواداران استقلال احترام خاصی قائل هستم، ولی این چیز‌ها در فوتبال ایران طبیعی است، در ضمن این مسائل روی کار ما تاثیر منفی نمی‌گذارد. اگر قهرمانی امسال قطعی شود، ما چهار قهرمانی پیاپی به دست آوردیم، طبیعی است که وقتی تیمی در این مسیر قرار بگیرد یک عده هم می‌خواهند به آن تیم سنگ بزنند. به هر حال تیم بزرگ باید خودش را برای مبارزه با این چیز‌ها آماده کند. ما کار بزرگی داریم و مطمئن باشید به این زودی‌ها هیچ تیمی در فوتبال ایران پوکر نخواهد کرد.

این روز‌ها بحث جدایی تعدادی از بازیکنان پرسپولیس برای فصل بعد مطرح است. تو هم تصمیم به جدایی داری؟

من یک فصل دیگر قرارداد دارم، ولی در قراردادم بندی وجود دارد که امکان جدایی وجود دارد. ما وضعیت اقتصادی مردم و سختی‌هایی که تحمل می‌کنند را درک می‌کنیم، همینطور نگرانی هواداران که دوست دارند همیشه پرسپولیس را در بهترین موقعیت ببینند. من سه سال است که به عنوان اولین نفر و بدون چشمداشت مالی قراردادم را تمدید کردم و هیچ حرفی هم در مورد پول نزدم. در این زمینه هم می‌توانید از آقایان عرب، گرشاسبی و طاهری سوال کنید. هر وقت هم تمدید کردم کمتر از بقیه پول گرفتم و سر هیچ کس هم منت نگذاشتم. من دوست دارم بمانم، ولی با این وضعیت ماندن خیلی سخت است.

یعنی شاید به یک تیم خارجی بروی که از لحاظ مالی سود کنی؟

بازیکنان هم شرایط خاص خودشان را دارند، ما هم خانواده داریم و شاید خیلی‌ها ندادند که بازیکنان شاید چند خانواده را ساپورت کنند. الان یک بازیکن لیگ برتری ۷۰ هزار دلار پول می‌گیرد، آن هم با این همه مخارج سنگین. ما در این مدت شرایط سختی کشیدیم و هیچ‌وقت هم دنبال اعتصاب نبودیم، امیدوارم مشکلات حل شود تا همه بازیکنان پرسپولیس در این تیم بمانند. ما سه ماه پیش باید پول می‌گرفتیم که آن زمان دلار ۱۱ هزار تومان بود و الان ۲۱ هزار تومان. اگر آن زمان پل می‌گرفتیم به سود ما بود یا الان؟ الان اگر پول بگیریم شاید یک ۲۰۶ هم نتوانیم بخریم.

حتما می‌دانی که خیلی از مردم شما را قضاوت می‌کنند که با این دستمزد‌ها که تفاوت فاحشی با خیلی از دستمزد‌های دیگر مشاغل دارد، همچنان از سخت بودن شرایط صحبت می‌کنید؟

این چیز‌ها فقط در ایران دیده می‌شود، ولی در خارج از ایران نمی‌گویند که مثلا یک فوتبالیست چرا اینقدر پول می‌گیرند، ولی ما درآمد بالایی نداریم. خیلی‌ها سختی‌هایی که یک فوتبالیست در دوران بازیگری‌اش می‌کشد را درک نمی‌کنند.

با این شرایط شاید خیلی از بازیکنان پرسپولیس جدا شوند؟

هر فوتبالیستی دوست دارد برای پرسپولیس بازی کند، ولی الان خودتان می‌دانید که شرایط اقتصادی چقدر سخت شده و بازیکن هم باید به فکر اینده خودش و خانواده‌اش باشد. داستان عشق، علاقه و تعصب یک موضوع جداگانه است، ولی آیا می‌توان بحث مالی را در نظر نگرفت؟ این خیلی زشت است که ما مسئولیت خودمان را به بهترین شکل انجام دهیم، ولی مدام دنبال حق و حقوق عقب افتاده خودمان باشیم. وقتی این وضعیت برای بازیکن ایجاد می‌شود طبیعتا کار ما سخت می‌شود؟

الان پیشنهاد داخلی و خارجی داری؟

من در ایران نمی‌توانم در تیمی غیر از پرسپولیس بازی کنم. بازیکنان پرسپولیس طبیعتا از تیم‌های زیادی پیشنهاد دارند، چون این تیم در سال‌های اخیر همیشه قهرمان شده و بازیکنانش هم به بهترین شکل کارشان را انجام داده‌اند؛ و من دوست ندارم از حالا در مورد آخر فصل حرف بزنم و تمرکزم روی بازی‌های پرسپولیس است، پیشنهادی هم ندارم! امیدوارم همه بازیکنان پرسپولیس بمانند تا این تیم فصل بعد هم قهرمان شود. اگر این بازیکنان بمانند پرسپولیس گلات (کسب پنجمین قهرمانی پیاپی) خواهد کرد.

خیلی‌ها از لحاظ فنی تو را جزو بهترین مدافعان فوتبال ایران می‌دانند، ولی معتقدند در زمین مسابقه عصبانی و پرخاشگر هستی. آیا خودت این موضوع را قبول نداری؟

خیر، من این حرف را اصلا قبول ندارم. این در فوتبال ایران جا افتاده که چنین چیز‌هایی را برخی افراد مطرح کنند، ولی آیا من در پرسپولیس پیش آمده که در یک بازی اخراج شوم؟ این سبک من است، ولی برخی دوست دارند حاشیه درست کنند، من اصلا در فوتبال دنبال خشونت نیستم در ضمن نمی‌توانم سبک بازی‌ام را تغییر دهم. برخی از هواداران پرسپولیس مدتی پیش به من گفتند که شاید به خاطر این سبک بازی به تیم ملی دعوت نمی‌شوم، آن‌ها از من خواستند کمی این سبک را تغییر بدهم تا شاید به تیم ملی دعوت شوم. شاید هم از لحاظ فوتبالی ضرر کنم، ولی حرف هواداران هم برایم مهم بود.

فکر می‌کنی توسط دراگان اسکوچیچ دعوت شدی؟

تلاش می‌کنم که دعوت شوم. هر مربی سبک و سلیقه خاصی دارد و اگر به تیم ملی دعوت شوم که خوشحال خواهم شد، اگر هم دعوت نشدم برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم. من قبلا از آقای برانکو شنیدم که اسکوچیچ مربی خوبی است و امیدوارم در کارش موفق باشد.

زمان کی‌روش هم مدت‌ها پشت خط تیم ملی ماندی. آیا از او ناراحت نیستی؟

من نمی‌توانستم به کی‌روش بگویم مرا دعوت کن. به هر حال نظر او این بود که دعوت نشوم.

همشهری ورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال داخلی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403