حراجی آنلاین و زنده کریستیز برای اولین‌بار به صورت همزمان در هنگ‌کنگ، پاریس، لندن و نیویورک برگزار شد و هر یک از این شعبه‌ها به نوبت بخشی از حراجی را به خود اختصاص دادند.

هدف از حراجی آنلاین و زنده کریستیز که با عنوان «One» برگزار شد نشان دادن ماهیت جهانی و دموکراتیک این خانه حراج توصیف شده است. این حراج آثار هنری که روز جمعه (۱۰ جولای) برگزار شد بیش از ۲۰ هزار نفر مخاطب آنلاین داشت و در نهایت ۳۷ درصد آثار به خریداران آمریکایی رسید و ۳۸ درصد آثار را خریدارانی از اروپا، خاورمیانه، روسیه و هند خریدند. ۲۶درصد از آثار نیز نصیب خریداران آسیایی شد. یک نقاشی از «روی لیکتنستاین» هنرمند برجسته پاپ‌آرت در نهایت با فروش ۲/ ۴۶ میلیون دلاری، گران‌ترین اثر این حراجی نام گرفت که از سوی دفتر نیویورک حراجی کریستیز به فروش رفت. قیمت اولیه برای این نقاشی ۳۵ میلیون دلار برآورد شده بود.

نقاشی «Onement V» اثر «بارنت نیومن» نقاش آمریکایی و «Complements» اثر «بریس مادرن» هر دو با فروش ۹/ ۳۰ میلیون دلاری رتبه مشترک دوم گران‌ترین آثار حراج را به خود اختصاص دادند.

نقاشی «زنان الجزایر» اثر «پابلو پیکاسو» نیز در حراجی کریستیز به قیمت ۲/ ۲۹ میلیون دلار چوب حراج خورد. ساتبیز نیز در تاریخ ۲۹ ژوئن برای اولین بار حراجی آنلاین و زنده خود را برگزار کرد که در نهایت به مجموع فروش ۲/ ۳۶۳ میلیون دلاری دست یافت و یک نقاشی سه‌لتی اثر «فرانسیس بیکن» با فروش ۵/ ۸۴ میلیون دلاری، رکورد گران‌ترین اثر حراجی را به خود اختصاص داد.

این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند