وزیر امور خارجه شایعه فروش جزیره کیش در سند 25ساله با چین را رد کرد


وزیر امور خارجه شایعه فروش جزیره کیش در سند 25ساله با چین را رد کرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ‌سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات وزیر خارجه در سند25ساله با چین گفت: وزیر امور خارجه شایعه فروش جزیره کیش در سند 25ساله با چین را رد کرد.

«ابوالفضل عمویی» در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون وزیر خارجه و معاونانش برای ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای ظریف در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین گفت که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین روابطی راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

وی اضافه کرد: طبق توضیحات آقای ظریف روند تدوین این سند با سفر آقای شی جین پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در این سفر تصمیم گرفتند که نقشه راه بلندمدت را طراحی کنند. این سند پس از تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.طبق توضیحات وزیر خارجه در تشریح ابعاد این سند بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین آن تاکید شده است .

وی گفت: آقای ظریف شایعاتی همچون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان در این سند را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضا کمیسیون نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی را بیان کردند، گفت:همچنین در این جلسه رئیس کمیسیون در جمع بندی ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی بر آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزئیات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد./

پایان پیام/33

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا