توضیحات ظریف در مجلس درباره قرارداد با چین


توضیحات ظریف در مجلس درباره قرارداد با چین

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت:جلسه امروز کمیسیون با دعوت از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

فضائلی: نه شرقی و نه غربی، به‌ معنای عدم تعامل با کشورهای شرق و غرب نیست

نیویورک‌تایمز: توافق ایران و چین، ضربه سنگینی به ترامپ است

وی ادامه داد:وزیر امور خارجه و معاونانش در این جلسه به ارائه آخرین اخبار و تحلیل ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین پرداختند.

بیشتر بخوانید:

چین ۷۵ درصد پیش‌نویس ایران را پذیرفته است

واکنش سفیر ایران در پکن به ادعای واگذاری کیش

نماینده تهران در مجلس اضافه کرد:ظریف در این جلسه با اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین، گفت که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین یک روابط راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است. روند تدوین این سند با سفر آقای شی جینگ پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در ان سفر تصمیم گرفتند نقشه راه بلندمدت دو کشور را طراحی کنند و این سند پس تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:وزیر امور خارجه در تشریح ابعاد این سند، بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین این سند تاکید کرد و شایعاتی چون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

عموئی اضافه کرد:در این جلسه، که اولین نشست مشترک کمیسیون و وزارت امور خارجه در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی بود، اعضای کمیسیون به تشریح نظرات خود درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی پرداختند. رئیس کمیسیون هم در جمع بندی این جلسه، ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی، برای آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزئیات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !