تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020


تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

سیویک یکی از نام‌آشناترین محصولات هونداست که در فرم‌های بدنه گوناگونی تولید می‌شود. اخیراً فرصتی دست داده تا پشت فرمان نسخه هاچبک این خودرو در تریم اسپرت تورینگ بنشینیم و آنچه خواهید دید تجربه رانندگی با این خودروی مشهور ژاپنی است. با ما همراه باشید. طراحی (امتیاز 7 از 10) سیویک هاچبک به ویژه در … The post تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک...

سیویک یکی از نام‌آشناترین محصولات هونداست که در فرم‌های بدنه گوناگونی تولید می‌شود. اخیراً فرصتی دست داده تا پشت فرمان نسخه هاچبک این خودرو در تریم اسپرت تورینگ بنشینیم و آنچه خواهید دید تجربه رانندگی با این خودروی مشهور ژاپنی است. با ما همراه باشید.

طراحی (امتیاز ۷ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

سیویک هاچبک به ویژه در تریم تست شده اسپورت تورینگ طراحی بدنه ویژه‌ای ندارد. تناسبات کلی بدنه عالی هستند و به خوبی فرم بدنه ۵ درب را پنهان کرده‌اند. البته در بخش عقب طراحی نسبتاً عجیبی دیده می‌شود و شیشه عقب جداگانه جزو ویژگی‌های آن است. شایان ذکر است دو خروجی اگزوز نیز دیده می‌شود که بر انتقادات دیگر پرده می‌کشد. ما هنوز هم چهره سیویک را دوست نداریم هرچند باید گفت مدل اسپورت تورینگ نمونه تعدیل شده از تایپ R می‌باشد.

طراحی کلی داشبورد این خودرو تر و تمیز از کار درآمده و میزان دکمه‌ها و کنترل‌ها نیز در حد متعادل است. ترکیب متریال بکار رفته علیرغم تکیه سنگین هوندا بر رنگ مشکی باعث شده حس تازه و خوشایندی منتقل شود.

ما پوشش صندلی‌های سیویک اسپورت تورینگ را نیز دوست داریم. چرم بکار رفته در کابین استثنایی نیست اما جزئیاتی همچون نوار ضخیم پارچه روی صندلی‌ها و دوخت متضاد باعث شده‌اند ظاهر لوکسی ایجاد شود. ما تونل مرکزی را نیز دوست داریم که طراحی خوبی داشته و قرار دادن وسایل در آن به راحتی صورت می‌گیرد.

راحتی (امتیاز ۷ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

صندلی‌های راحت که قابلیت تنظیم زیادی داشته و از بدن به خوبی حمایت می‌کنند در کل باعث تجربه سواری خوبی شده‌اند. این خودرو باب میل افرادی خواهد بود که دوستدار نشستن در ارتفاع پایینی هستند زیرا صندلی‌ها تقریباً به کف خودرو نیز می‌چسبند. دید خودرو به بیرون در هر جهتی عالی بوده و حتی با وجود شیشه عقب دو تکه نیز خللی در این امر ایجاد نمی‌شود.

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

با باز کردن درب‌های عقب فضای کافی برای دو فرد بزرگ‌سال وجود خواهد داشت. در واقع فضای پای سیویک نسبت به هیوندای الانترا، مزدا ۳ هاچبک و تویوتا کرولا هاچبک بیشتر است. سیویک خودرویی مناسب برای سفر محسوب می‌شود.

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

هوندا به دنبال گسترش فضای بار بدون قربانی کردن پروفایل کلی بدنه بوده است. فضای بار این خودرو بیشتر از رقبای یاد شده می‌باشد. بدنه‌ی هاچبک سیویک نیز دسترسی به فضای بار را راحت‌تر کرده است.

وقتی خودرو با تمامی ظرفیت خود حرکت کند سواری پایدار و راحتی را نشان خواهد داد. اگرچه خودرو از رینگ‌های ۱۸ اینچی استفاده می‌کند اما سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب و مک فرسون در جلو سواری نرم و پایداری ایجاد می‌کنند. کمی صدای سیستم تعلیق در کابین به گوش می‌رسد هرچند میزان صدای باد به ویژه از ستون‌های A بیشتر از آن چیزی است که انتظارش می‌رفت.

تکنولوژی و ارتباطات (امتیاز ۶ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

هوندا شدیداً نیازمند تعویض نسل سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی سیویک است. بازگشت به کنترل صدای دستی ویژگی خوبی است اما تعویض ایستگاه‌های رادیویی هنوز هم فرایندی دردناک دارد. گرافیک صفحه‌نمایش نیز ضعیف می‌باشد. حتی خود صفحه‌نمایش هم ناامیدکننده بوده و پاسخ‌های کندی دارد. نکته مثبت این سیستم وجود استاندارد اپل کارپلی و اندروید اتو است.

البته بسته تکنولوژی سیویک در این کلاس مناسب است. این خودرو از چراغ‌های جلوی LED و صفحه‌نمایش ۷ اینچی در پشت آمپرها سود می‌برد.

پرفورمنس و هندلینگ (امتیاز ۷ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

تمامی مدل‌های سیویک هاچبک به‌صورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو عرضه می‌شوند. این پیشرانه در تریم های استاندارد قدرت ۱۷۴ اسبی داشته اما قدرت مدل اسپورت تورینگ به ۱۸۰ اسب بخار رسیده است.

پرفورمنس خودرو بیش از حد نیاز بوده و گشتاور خوبی در دورهای پایین و قدرت مناسبی در دورهای بالا وجود دارد. صدای پیشرانه نیز به خوبی سرکوب شده و کابین از این نظر جای گله‌ای ندارد. هوندا مشکلات گیربکس‌های CVT را حل کرده و بنابراین شتاب گیری سیویک با لذت انجام می‌شود. پیشرانه و گیربکس هماهنگی خوبی با یکدیگر داشته و همین امر تجربه سواری خوبی را رقم زده است.

سواری پایدار سیویک با هندلینگی خوب همپا شده است. البته تکان های بدنه در حد انتظار بوده اما رفتار سیویک در جاده قابل پیش‌بینی است. وقتی با شدت وارد یک پیچ شوید هوندا حس خاص مزدا ۳ را نخواهد داشت اما خب این ویژگی برای سیویک قابل‌قبول است.

ایمنی (امتیاز ۹ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

بسته ایمنی فوق‌العاده هوندا به‌صورت استاندارد در تمامی تریم های سیویک عرضه شده است. این بسته شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… است.

سیستم پایش لاین حرکتی هم در برخی تریم ها از جمله تریم اسپورت تورینگ وجود دارد. این سیستم در واقع یک پله بالاتر از پایش نقاط کور است و یک دوربین زیر آینه‌بغل سمت سرنشین نصب شده که ویدئویی زنده را با زدن راهنما به سمت راست نشان می‌دهد.

مصرف سوخت (امتیاز ۶ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

مدل‌های مجهز به گیربکس CVT مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی به ترتیب ۸.۱/۶.۷/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر دارند. البته وقتی گیربکس دستی را انتخاب کنید سواری خودرو هیجان بیشتری داشته و قیمت نیز ۸۰۰ دلار کاهش می‌یابد. از طرفی نیز مصرف سوخت خودرو در بزرگراه بهبود خواهد یافت.

اما رقبا به اندازه سیویک کم‌مصرف نیستند و برای مثال مزدا ۳ تنفس طبیعی و الانترا GT مصرف سوخت بیشتری را نشان می‌دهند. البته کرولا هاچبک یک استثنا بوده و در این بخش خوب عمل می‌کند.

قیمت‌گذاری (امتیاز ۶ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

قیمت سیویک هاچبک ۲۰۲۰ از ۲۱۷۵۰ دلار شروع می‌شود اما قیمت پایه مدل اسپورت تورینگ ۲۹۱۰۵ دلار است. همانند سایر مدل‌ها برخی آپشن ها نیز وجود دارد. گیربکس CVT قیمت ۸۰۰ دلاری داشته اما اگر قیمت خودرو کمی زیاد به نظر می‌رسد می‌توانید تریم اسپورت ۲۲۸۵۰ دلاری را انتخاب کنید که تجهیزات کمتری نسبت به این مدل دارد. شاید سیویک اسپورت انتخاب بهتری باشد زیرا همچنان از اپل کارپلی، اندروید اتو و بسته ایمنی هوندا برخوردار بوده و بیش از ۵ هزار دلار ارزان‌تر است.

هیوندای الانترا GT با قیمت ۲۰۶۵۰ دلاری بسیار ارزان‌تر بوده و البته حداکثر قیمت آن در تریم GT N-Line به ۲۵۵۷۵ دلار می‌رسد. مزدا ۳ اما به سیویک نزدیک بوده و قیمت پایه ۲۳۷۰۰ دلاری دارد که در تریم پرچم‌دار پریمیوم به ۲۸۷۴۵ دلار می‌رسد.

قضاوت نهایی (امتیاز ۶.۹ از ۱۰)

تجربه رانندگی با هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ 2020

اگر شما خواهان یک خودروی کامپکت باشید بهتر است یک هاچبک را انتخاب کنید. البته خودروسازان معمولاً نسخه‌های سدان را نیز عرضه می‌کنند اما مدل‌های هاچبک جذابیت بیشتری دارند. این روزها کراس اوورهای ساب کامپکت و کامپکت به‌طور گسترده‌ای فروش هاچبک های سنتی را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

این امر باعث شده ادامه عرضه هوندا سیویک هاچبک کار شاخصی محسوب می‌شود. سیویک تایپ R بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند و دلیلش هم مشخص است؛ اما مدل استاندارد ۵ درب با سواری راحت، بسته ایمنی خوب و شخصیت رانندگی لذت‌بخش خود ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تمامی این ویژگی‌ها در کابینی جادار و استایلی خاص عرضه می‌شوند. برای بخش اعظمی از مشتریان سیویک هاچبک تمامی ویژگی‌های موردنیاز را ارائه می‌کند.

مشخصات هوندا سیویک هاچبک اسپرت تورینگ ۲۰۲۰

پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو قدرت/گشتاور: ۱۸۰ اسب بخار/۲۲۰ نیوتون متر گیربکس: CVT، دیفرانسیل جلو مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۱/۶.۷/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر قیمت پایه: ۲۱۷۵۰ دلار قیمت مدل تست شده: ۲۹۱۰۵ دلار
منبع
Motor1
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا