ترویج تغذیه با شیر مادر و آغاز مشاوره‌ ازدواج در آستارا


ترویج تغذیه با شیر مادر و آغاز مشاوره‌ ازدواج در آستارا

آستارا - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر با همکاری کارشناسان و بهورزان بیمارستان، مراکز و خانه‌های بهداشت تشکیل و کلاس‌های مشاوره بعد از ازدواج، برای قوام زندگی زوجین دایر شده‌است.

نظام عباسی روز یکشنبه در بیمارستان شهید بهشتی آستارا اظهار کرد: تغذیه شیر مادر در ۶ ماه نخست تولد ضروری است و شیر مادر با چربی و پروتئین لازم در تکامل وزنی و شخصیتی کودک موثر است و کارشناسان و بهورزان مادران را از مزایای شیر خود آگاه کنند.

وی بیان کرد: پیشگیری از بیماری های عفونی و گوارشی، تقویت ایمنی بدن نوزاد و استحکام حس عاطفی مادر و نوزاد از فواید تغذیه با شیر مادر است و رابطان خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی به این امر توجه کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ویروس کرونا در شیر مادر گزارش نشده است اما مادران هنگام شیردهی از ماسک استفاده و پیش از شیردهی و پس از آن، دستان خود را شسته و به طور مرتب، سطوح مورد تماس کودک را ضدعفونی کنند.

عباسی گفت: در صورتی که مادر مبتلا به کرونا نمی ‌تواند بطور مستقیم به نوزاد شیر دهد، یا تمایل به شیردهی به نوزاد را ندارد، با رعایت بهداشت تنفسی، از پمپ تخلیه شیر استفاده کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا گفت: کلاس های رایگان مشاوره بعد از ازدواج برای تحکیم بنیان خانواده، بهبود روابط زناشویی، روابط صمیمانه و محترمانه زوجین در مرکز بهداشتی شهید محمدزاده دایر شده است و به سوالات زوجین در خصوص سلامت باروری، جنسی و روانشناسی پاسخ داده می شود.

وی ادامه کرد: زوجینی که در پنج سال اخیر ازدواج کرده اند، در کلاس های حضوری شرکت کنند و در سه ماه نخست امسال، ۱۵۲ مورد ازدواج در آستارا به ثبت رسیده و این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۹ مورد بوده است.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

این شهرستان با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان