کشف قطعات یدکی کامیون حاوی مواد مخدر در گمرک بازرگان


کشف قطعات یدکی کامیون حاوی مواد مخدر در گمرک بازرگان

ارومیه- ایرنا- مدیرکل گمرک بازرگان گفت:  9.1 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک و هروئین در سایه هوشیاری ماموران و تشخیص سگ‌های موادیاب این گمرک از داخل قطعات یدکی کامیون کشف و ضبط شد.

صادق نامدار روز یک‌شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران حین گشت‌زنی در محوطه گمرک به ۲ نفر مشکوک شدند که آنها را به داخل ساختمان گمرک هدایت کردند.

وی افزود: در بازرسی از این ۲ فرد، ماموران به قطعات بلبرینگ و چرخ دنده کامیون حامل آنها مشکوک و آنها را مورد بازرسی تخصصی قرار دادند که با تشخیص سامانه "ایکس‌ری" و سگ‌های موادیاب، وجود مواد مخدر در داخل این قطعات یدکی که به شکل کاملا ماهرانه‌ای جاسازی شده بود تائید شد.

مدیرکل گمرک بازرگان اضافه کرد: این افراد قصد داشتند این میزان مواد مخدر را در پوشش قطعات یدکی خودرو از مرز بازرگان به کشور ترکیه منتقل کنند که با هوشیاری ماموران گمرک موفق به انجام این کار نشدند.

نامدار اضافه کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به همراه مواد کشف شده تحویل مراجع قضایی شدند.

بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران با این کشورها در این منطقه به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تأسیس شده و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری