عضو شورا: دولت و مجلس قانون انتخابات شورایاری‌های تهران را اصلاح کنند


عضو شورا: دولت و مجلس قانون انتخابات شورایاری‌های تهران را اصلاح کنند

تهران - ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح قانون انتخابات شورایاری ها از طریق دولت و مجلس قابل پیگیری است.

به گزارش ایرنا، علی اعطا روز یکشنبه پس از پایان جلسه شورای شهر با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به رای دیوان عدالت اداری درباره انتخابات شورایاری‌ها گفت: این موضوع دائما و از سال‌های گذشته مطرح بوده است.

وی گفت: وزارت کشور در سال ۸۶ دادخواستی را مبنی بر اینکه برگزاری انتخابات یک امر سیاسی حاکمیتی است، تنظیم و طرح شکایت کرد.

اعطا افزود: در این دادخواست عنوان شد که باید وزارت کشور متولی انتخابات باشد اما بعداً و در آستانه صدور رای به دلیل اینکه وزارت کشور از شکایت خود صرف نظر کرد، صدور رای منتفی شد اما سایه این مسئله بر سر برگزاری انتخابات شورایاری‌ها و فعالیت آنان تاکنون بوده است.

عضو شورای تهران ادامه داد: در دوره اخیر و سال گذشته که انتخابات شورایاری‌ها برگزار شد، تعدادی از نهادهای مسئول مخالفت خود و نقد خود را به این مسئله مطرح کردند اما با پیگیری شورای شهر و شورای عالی استانها و با نظر موافق معاونت حقوقی ریاست جمهوری، انتخابات برگزار و شورایاری ها دوره جدید کار خود را آغاز کردند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد : اصلاح و حل موضوع انتخابات شورایاری ها در حدود اختیارات و صلاحیت شورای شهر نیست و اگر بناست که انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود و این نهاد ادامه فعالیت داشته باشد باید قانون اصلاح شود.

وی تاکید کرد: این مطالبه را باید از مجلس شورای اسلامی و دولت داشته باشیم که یا مجلس شورای اسلامی در قالب طرح این موضوع را اصلاح کند و یا اینکه دولت در قالب ارائه لایحه‌ای به مجلس، اصلاح قانون شوراها را در دستور کار قرار دهد.

ادامه فعالیت شورایاری در دوره جاری
اعطا گفت: در هر حال رایی که صادر شده مربوط به این دوره فعالیت شورایاری ها نیست و شورایاران می توانند تا انتهای دوره جاری، فعالیت خود را ادامه دهند.

وی گفت: این فرصت نیز در مدت باقیمانده فعالیت شورایاری‌ها باقی است تا از طریق دولت یا مجلس این موضوع و اصلاح قانون شورایاری ها دنبال شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی