مقایسه طراحی ب‌ام‌و iX3 و آئودی Q4 e-tron اسپرت‌بک کانسپت


مقایسه طراحی ب‌ام‌و iX3 و آئودی Q4 e-tron اسپرت‌بک کانسپت

ب‌ام‌و آماده‌ی عرضه‌ی iX3 یعنی نسخه الکتریکی کراس اوور X3 که یکی از محبوب‌ترین محصولاتش است می‌شود. اگرچه باواریایی ها این هفته تیزری از این خودرو را منتشر کرده‌اند اما تصاویر کامل آن ماه‌ها پیش منتشر شده است. از طرف دیگر آئودی نیز به تازگی از خودروی مفهومی خود با نام Q4 e-tron اسپرت‌بک رونمایی … The post مقایسه طراحی ب‌ام‌و iX3 و آئودی Q4...

ب‌ام‌و آماده‌ی عرضه‌ی iX3 یعنی نسخه الکتریکی کراس اوور X3 که یکی از محبوب‌ترین محصولاتش است می‌شود. اگرچه باواریایی ها این هفته تیزری از این خودرو را منتشر کرده‌اند اما تصاویر کامل آن ماه‌ها پیش منتشر شده است. از طرف دیگر آئودی نیز به تازگی از خودروی مفهومی خود با نام Q4 e-tron اسپرت‌بک رونمایی کرده است. این خودرو نیز یک کراس اوور الکتریکی با ابعاد مشابه بوده و احتمالاً در آینده نزدیک به جنگ iX3 خواهد رفت.

مقایسه طراحی ب‌ام‌و iX3 و آئودی Q4 e-tron اسپرت‌بک کانسپت

هم‌اکنون فرصت بسیار خوبی برای مقایسه طراحی این دو شاسی‌بلند الکتریکی ایجاد شده است. در گوشه‌ی بازار خودروهایی همچون تسلا مدل Y و جگوار آی پیس ایستاده‌اند و بنابراین اگر خودرویی بخواهد موفق باشد باید از طراحی ظاهری زیبایی نیز سود ببرد. از آنجایی که iX3 به‌صورت رسمی رونمایی نشده بنابراین در این مقایسه از نسخه کانسپت آن استفاده شده است.

مقایسه طراحی ب‌ام‌و iX3 و آئودی Q4 e-tron اسپرت‌بک کانسپت

اول از همه اینکه شما می‌بینید iX3 کانسپت ظاهر مرسوم‌تری نسبت به Q4 e-tron کانسپت دارد. در واقع آئودی خط سقف کوپه مانند متمایزی را بکار برده تا این خودرو از نسخه استاندارد متمایز شود. شاید iX4 ب‌ام‌و رقیبی مستقیم برای آئودی باشد. iX3 تنها برخی تفاوت‌های ظاهری را نسبت به X3 به نمایش می‌گذارد اما آئودی بسیار آینده نگرانه تر و احساسی‌تر طراحی شده و دارای جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های خاصی است. در مقابل iX3 ما را به یاد X3 استاندارد می‌اندازد اما خب جلوپنجره آن متمایز است.

مقایسه طراحی ب‌ام‌و iX3 و آئودی Q4 e-tron اسپرت‌بک کانسپت

در پروفایل جانبی بازهم این اسپورت بک است که با پروفایل اسپورت تر و رینگ‌های بزرگ خودنمایی می‌کند. این در حالی است که iX3 تنها از رینگ‌هایی ساده و برخی عناصر آبی‌رنگ در رکاب‌ها سود برده تا از X3 متمایز شود.

مقایسه طراحی ب‌ام‌و iX3 و آئودی Q4 e-tron اسپرت‌بک کانسپت

Q4 e-tron اسپورت بک در عقب از بال بزرگ یکپارچه و نوشته e-tron نورانی در پایین استفاده کرده است. iX3 از این نما سریعاً از مد افتاده‌تر به نظر می‌رسد و تفاوت چندانی با X3 استاندارد ندارد. شاید این نوع طراحی باب میل افرادی باشد که خواهان یک شاسی‌بلند الکتریکی با ظاهری نه چندان برجسته و خاص هستند.

Q4 e-tron اسپورت بک انتخاب افرادی خواهد بود که به طراحی ظاهری اهمیت زیادی می‌دهند و مخصوصاً اگر نسخه تولیدی همین ویژگی‌ها را حفظ کند می‌تواند فروش زیادی را نصیب این برند نماید.

حداقل تا زمانی که پشت فرمان این دو خودرو بنشینیم شاسی‌بلند الکتریکی آئودی باعث هیجان بیشتر در ما می‌شود.

Take Our Poll
منبع
carbuzz
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو