کتابی که باعث تبعید نویسنده آن شد


کتاب «10 غلط مشهور درباره اسرائیل» یک آغازگر مفید برای افرادی است که نه فقط با مبارزات آزادی بخش فلسطین آشنا می‌شوند، بلکه...

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «۱۰ غلط مشهور درباره اسرائیل» یک آغازگر مفید برای افرادی است که نه فقط با مبارزات آزادی بخش فلسطین آشنا می‌شوند، بلکه بسیار فراتر از آن است. این کتاب به زودی از سوی انتشارات کتابستان معرفت منتشر می‌شود.

بر اساس این گزارش، این کتاب همچنین یک ابزار باارزش برای سازمان‌دهندگان کهنه‌کار است که می‌خواهند به طور دقیق و ساده توضیح دهند، چگونه اسطوره‌های بنیادی اسرائیل و تبلیغات مداوم باعث ظلم و ستم مردم فلسطین می‌شوند.

ایلان پاپه، نویسنده این کتاب یکی از برجسته‌ترین مخالفان سیاسی اسرائیل است که در تبعید زندگی می‌کند. او همچنین یکی از معدود دانشجویان اسرائیلی در این درگیری است که با دانش و همدلی واقعی در مورد طرف فلسطین می‌نویسد.

پاپه در حیفای اسرائیل متولد شد. او پیش از رفتن به بریتانیا از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۷ استاد ارشد علوم سیاسی در دانشگاه حیفا و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس مؤسسهٔ مطالعات فلسطینی و اسرائیلی امیل توما در حیفا بود. او مؤلف کتاب‌های پاکسازی قومی فلسطین (۲۰۰۶)، خاورمیانه جدید (۲۰۰۵)، تاریخ فلسطین جدید: یک سرزمین، دو قوم (۲۰۰۳)، و بریتانیا و نزاع عرب ـ اسرائیلی (۱۹۸۸) است.

کتابی که باعث تبعید نویسنده آن شد

ایلان از جمله مورخان جدید اسرائیلی است که پس از انتشار اسناد مربوطه توسط دول بریتانیا و اسرائیل در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی به بازنویسی تاریخ شکل‌گیری اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و اخراج یا فرار ۷۰۰٬۰۰۰ فلسطینی در همان سال پرداخته‌اند.

به عقیده ایلان پاپه، اخراج این افراد اقدامی ارتجالی نبوده بلکه موجب پاکسازی قومی در فلسطین شده‌است و منطبق بر نقشه دالت بوده که در سال ۱۹۴۷ توسط رهبران آینده اسرائیل مطرح شده بود. او تشکیل اسرائیل را مقصر فقدان صلح در خاورمیانه دانسته، صهیونیسم را خطرناک‌تر از نزاع‌طلبی اسلامی پنداشته و خواستار تحریم بین‌المللی دانشگاهیان اسرائیلی شده‌است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...