مردم باید محور کار‌ها باشند


مردم باید محور کار‌ها باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم باید محور کار‌ها باشند و دولت باید تنها در کار‌هایی که مردم قادر نیستند انجام دهند، دخالت کند.

مردم باید محور کار‌ها باشندبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای محمدباقر قالیباف در جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تجربه موفق حضور مردم در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس و عرصه‌های مختلف افزود: مردم سازی خواسته امام و انقلاب است و دولت باید تنها در کار‌هایی که مردم قادر نیستند انجام دهند دخالت کند، زیرا مردم دقیق‌ترین، ارزان‌ترین و کلیدی‌ترین کار‌ها را با حداقل فساد و حاشیه انجام می‌دهند.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ما منکر نقش دولت در اجرای قانون و نظارت بر کار‌ها منطبق بر قانون نیستیم، اما دولت نباید هم داور و هم وسط میدان باشد.
وی با انتقاد از اینکه ۸۰ درصد فساد ما دولتی است گفت: مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و شرکت‌ها در این است که بسیاری از آن‌ها نه دولتی اند و نه خصوصی و کسانی آنجا هستند که صاحب سهام اند و مدیریت با کسانی است که پاسخگو نیستند و مشکلات از همین جاست.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به همین دلیل مردم باید محور کار‌ها باشند.
آقای قالیباف با تاکید بر زمان شناسی در برنامه ریزی‌ها افزود: هر چیزی قابل جبران است جز از دست دادن زمان.
وی تاکید کرد: گام‌های بعدی را باید با هوشمند سازی، شفاف سازی، کارآمدسازی و مردم سازی برداریم و هیچ تصمیمی را در کمیسیون‌های مجلس بدون مدنظر قرار دادن این چهار مورد نگیریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان یکی از نمایندگان مجلس درباره توجه به دهک‌های یک تا پنج گفت: اول باید آمار و اطلاعات دقیق داشته باشیم و اینجاست که هوشمند سازی به کمک ما می‌آید.
آقای قالیباف گفت: امروز اطلاعات ما منسجم و یکپارچه نیست و جزیره جزیره است به همین دلیل تصمیمات متناسب با داده‌ها دقیق نیست و عدالت رعایت نمی‌شود.
وی گفت: باید با هم ید واحدی تشکیل دهیم و با فهم مشترک و اولویت‌های مشترک این تحول بزرگ را در کشور رقم بزنیم.
آقای قالیباف گفت: بین صحن و کمیسیون اصالت با کمیسیون است و مردم باید چهره مجلس را در کمیسیون‌ها ببینند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کار جهادی و استفاده از تجربیات متخصصان و کارشناسان گفت: اولویت‌ها باید در کمیسیون‌ها به سرعت تنظیم شود.
خبر تکمیلی ارسال می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر