34 تن گوشت قرمز بهداشتی در مه‌ولات تولید شد


34 تن گوشت قرمز بهداشتی در مه‌ولات تولید شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی مه‌ولات از تولید و استحصال 34 تن گوشت قرمز سالم و بهداشتی در سه ماهه نخست امسال در کشتارگاه دام این شهرستان خبر داد.

مهدی ابراهیم‌زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار گوشت قرمز تولیدی، حاصل کشتار ۵۹۴ راس دام سبک، ۵۳ راس دام سنگین و ۱۰ قطعه شترمرغ است که علاوه بر تامین مصارف شهرستان مه‌ولات به دیگر شهرها نیز ارسال شده است.
وی شمار دام سبک و سنگین در شهرستان مه‌ولات را ۱۱۷ هزار و ۳۸ دام ذکر کرد و ادامه داد: از این تعداد، ۱۱۳ هزار و ۱۶۰ دام سبک و سه هزار و ۸۷۸ راس نیز دام سنگین است.

رییس شبکه دامپزشکی مه‌ولات با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون، ۱۹۰ هزار و ۴۴۰ راس دام در مه‌ولات علیه انواع بیماری‌ها واکسینه شده‌اند گفت: پارسال نیز عملیات واکسیناسیون برای ۴۸۹ هزار و ۵۲۶ راس دام در این شهرستان انجام شد.
ابراهیم زاده با اشاره به این که نظارت بهداشتی و شرعی قبل و حین کشتار دام از وظایف شبکه دامپزشکی است که این امر به صورت روزانه توسط کارشناسان با تجربه اعمال می‌شود افزود: پس از نگهداری لاشه‌ها در سردخانه به مدت ۲۴ ساعت و اطمینان از سالم بودن گوشت و درج مهر دامپزشکی، این لاشه ها توسط ماشین حمل گوشت به قصابی‌های سطح شهر حمل می‌شود.

وی از اقشار مختلف مردم خواست با هدف جلوگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و به ویژه بیماری تب کریمه کنگو، از فرآورده‌های خام دامی دارای تاییدیه شبکه دامپزشکی مصرف کنند.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06