مراجعه به روانشناس را تا زمان ارائه دادخواست طلاق به تاخیر نیندازید!


مراجعه به روانشناس را تا زمان ارائه دادخواست طلاق به تاخیر نیندازید!

یک مددکار اجتماعی و تحصیل‌کرده جامعه‌شناسی از خانواده‌ها خواست مراجعه به مشاور را تا آستانه ارائه دادخواست طلاق به تاخیر نیندازند.

علیرضا ایزدپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از ماها بسیاری از مهارت‌های زندگی و از جمله فرهنگ گفت‌وگو را به درستی نیاموخته‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به تلاش‌های این اداره کل برای کاهش طلاق در کشور و استان افزود: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه مداخله در طلاق که به عنوان سامانه "تصمیم"شناخته می‌شود خدمات مشاوره‌ای از همکاران ما دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نیز طرح کاهش اطلاق از سوی بهزیستی استان پیگیری می‌شود تصریح کرد: سامانه ارتباطی 1480 نیز راه ارتباطی مناسب دیگری است که خانواده ها از طریق آن می‌توانند از خدمات بهزیستی در این حوزه بهره‌مند شوند.

ایزدپور با بیان اینکه بهزیستی استان از توان مشاوره‌ای قابل توجهی برخوردار است خاطرنشان کرد: بیش از 300 مشاور رواشناسی و مددکار در بهزیستی استان، بیش از 30 مرکز فعال مشاوره و 10 کلینیک در استان ذیل بهزیستی استان در این حوزه فعالیت دارند و هم‌استانی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از خدمات رایگان بهزیستی به قوام خانواده خود و رفع مشکلات خود بیش از پیش کمک کنند.

این مدرس جامعه‌شناسی دانشگاه با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی یکی از اولویت‌های بهزیستی در حوزه آموزشی است ادامه داد: انتظار می‌رود که خانواده‌ها از این ظرفیت‌ها در راستای حل مشکلات احتمالی خود استفاده کنند. بیش از 300 روانشناس و مددکار بهزیستی استان آمادگی دارند که با مداخله و ارائه مشاوره به خانواده‌ها کمک کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان طلاق مراجعه به مشاور را نباید تا زمان ارائه دادخواست طلاق به تاخیر بی‌اندازند اضافه کرد: بسیاری از مشکلات خانوادگی از طریق مشاوره با روانشناس قابل حل است. نباید اجازه داد که این اختلافات به مرور بیشتر شوند.
وی از دیالوگ و ایجاد گفت‌وگو بین خانواده‌ها به عنوان یک راه‌حل موثر در کاهش طلاق و اختلافات خانوادگی نام برد و خاطرنشان کرد: بخش زیادی از خانواده‌های ما متاسفانه در برقرار ارتباط و گفت‌وگو با مشکل مواجه‌اند از همین رو باید به تمرین گفت‌وگو بپردازیم.
وی با اشاره به شیوع بیماری‌ همه‌گیر کروناویروس و مشکلات ناشی از آن گفت: به دلیل همین عدم گفت‌وگو متاسفانه در این شرایط کرونایی و با طولانی شدن قرنطینه، شاهد افزایش اختلافات خانوادگی هستیم.

ایزدپور با بیان اینکه تماس‌ها با مشاوران بهزیستی استان در دوران قرنطینه با افزایش چشمگیری روبرو بوده است افزود: افزایش اختلافات خانوادگی در دوران قرنطینه و خانه نشینی مردم و همزمان دوره شیوع این بیماری همه‌گیر گویای این است که متاسفانه تاب‌آوری بسیاری از شهروندان پایین بوده و بخش زیادی از خانواده‌ها با مهارت‌های زندگی آشنایی جدی ندارند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس