برگزاری اجتماعات در منازل و باغ‌های شخصی در اصفهان ممنوع است


برگزاری اجتماعات در منازل و باغ‌های شخصی در اصفهان ممنوع است

اصفهان- ایرنا- مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: برگزاری هرگونه مراسم جمعی از قبیل عروسی یا عزا در منازل، باغ‌های شخصی و باغ تالارهای غیر رسمی در اصفهان بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ممنوع است.

سید مهدی میرجهانیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، دادستانی اصفهان اعلام کرد که برگزاری مراسم مختلف همراه با تجمع افراد در منازل، باغ‌های شخصی، باغ تالارهای غیر رسمی و هرگونه حریم شخصی ممنوع است و در صورت مشاهده چنین تخلف‌هایی با آن برخورد می‌شود.

وی توضیح داد: برگزاری چنین تجمعاتی طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، تهدیدی علیه بهداشت عمومی در شرایط حاضر محسوب می‌شود و بازرسان نهادهای نظارتی از جمله بهداشت محیط مرکز بهداشت، تعزیرات و اماکن نیروی انتظامی این قبیل موارد را بررسی می‌کنند.

میرجهانیان با اشاره به اینکه با توجه به وضعیت شیوع کرونا، محدودیت‌های جدیدی از سوی ستادهای ملی و استانی مقابله با کرونا ابلاغ شده است، گفت: بر این اساس، برگزاری مراسم عزا، ترحیم و جشن و هرگونه آیینی که حالت جمعی دارد به جز نماز جماعت در مسجدها تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی اضافه کرد: برگزاری نماز جماعت در مسجدها باید با رعایت دستورهای بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک همراه باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان خاطرنشان کرد: تالارهای پذیرایی مجوزدار فقط با رعایت دستورهای بهداشتی و مصوبه‌های ابلاغی با ۵۰ درصد ظرفیت خود می‌توانند فعالیت کنند و نباید از افراد سالخورده یا گروه‌های آسیب پذیر دعوت بعمل آید و زمان مراسم نیز بین یک و نیم تا ۲ ساعت باشد.

وی تاکید کرد: همه این موارد به تالارهای پذیرایی ابلاغ شده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تالار متخلف در اسرع وقت پلمب می‌شود.

میرجهانیان با اشاره به اینکه به اماکن ورزشی و آموزشگاه‌های مختلف برای رعایت دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید مجدد شده است، تصریح کرد: برگزاری هرگونه آزمون، همایش و سمینار تا اطلاع ثانوی ممنوع است و باید بصورت غیر حضوری باشد.

وی همچنین با تاکید بر ممنوعیت عرضه قلیان، اظهارداشت: دادستانی اصفهان به صراحت دستور داد که با هر واحد عرضه‌کننده قلیان، برخورد قاطع و مکان آن پلمب شود.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان با بیان اینکه مواردی از عرضه قلیان در چایخانه‌های اصفهان گزارش شد، اضافه کرد: گشت‌های مشترک در شهر این موارد را رصد و با آن برخورد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون بیشترین تخلف‌های مشاهده شده در زمینه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مربوط به باشگاه‌ها و اماکن ورزشی، تالارهای پذیرایی و چایخانه‌ها بود، گفت: این تخلف‌ها بیشتر شامل رعایت نکردن مواردی مانند زدن ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، تهویه طبیعی، نظافت سطوح و عرضه قلیان بوده است.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان افزود: لازم است که آموزش و حساس‌سازی بیشتری در بین مردم در زمینه رعایت دستورهای بهداشتی در واحدهای صنفی صورت گیرد تا میزان تخلف در این زمینه کاهش یابد.

میرجهانیان خاطرنشان کرد: اگر شهرستانی در وضعیت قرمز در زمینه ابتلا به کرونا قرار گرفت، این محدودیت‌ها بیشتر خواهد شد.

تاکنون ۲۵۷ هزار و ۳۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا به ۱۲ هزار و ۸۲۹ نفر رسیده است.

در بین شهرستان‌های استان اصفهان، کاشان و خوانسار در وضعیت قرمز و نایین، نطنز، آران و بیدگل، فریدن و خمینی‌شهر در وضعیت نارنجی و سایر مناطق در وضعیت زرد یا سفید قرار دارند؛ شهرستان اصفهان در وضعیت زرد است.

رنگ زرد نشانه وضعیت متوسط، رنگ نارنجی وضعیت پرخطر و رنگ قرمز وضعیت خیلی پرخطر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلفات کی یف در محور دونتسک جنوبی نزدیک به صد نفر رسیده است