راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی را از کجا یاد بگیریم؟


اکثر مردم دلشان می‌خواهد که کسب‌وکار خودشان را داشته باشند و به اصطلاح آقای خودشان باشند؛ ولی ناآگاهی و بلدنبودن راه‌و‌چاه مانع می‌شود تا قدم اول را بردارند. حالا اگر یک مشاور باتجربه و رایگان، نقشه راه را به شما نشان بدهد چطور؟ برای آرزویتان تلاش می‌کنید؟ تمام بیزینس‌های آنلاینی که داستان موفقیت‌شان را از این‌طرف و آن‌طرف می‌خوانید و با خودتان...

اکثر مردم دلشان می‌خواهد که کسب‌وکار خودشان را داشته باشند و به اصطلاح آقای خودشان باشند؛ ولی ناآگاهی و بلدنبودن راه‌و‌چاه مانع می‌شود تا قدم اول را بردارند. حالا اگر یک مشاور باتجربه و رایگان، نقشه راه را به شما نشان بدهد چطور؟ برای آرزویتان تلاش می‌کنید؟

راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی را از کجا یاد بگیریم؟

راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی را از کجا یاد بگیریم؟

تمام بیزینس‌های آنلاینی که داستان موفقیت‌شان را از این‌طرف و آن‌طرف می‌خوانید و با خودتان می‌گویید: «یعنی میشه منم یه روزی مثل اینا پول پارو کنم؟» از دو راه به بالای برج آرزویشان رسیدند:

از پله‌ها

یعنی بدون هیچ دانش بازاریابی شروع به کار کردند و کم‌کم و به مرور زمان با ساختن پله از شکست‌هایشان، به موفقیت رسیدند. اگر شما سرمایه کمی برای ایجاد یک کسب ‌و کار اینترنتی دارید، بهتر است که دور این راه را خط بکشید؛ چراکه ممکن است با نابودشدن سرمایه‌تان دیگر نتوانید کمر راست کنید و از چاله به چاه بیفتید.

از آسانسور

راه دوم استفاده از آسانسور است که اتفاقاً با عصر ما که پیشرفت علم در آن حرف اول را می‌زند، هماهنگ‌تر است. حالا استفاده از آسانسور یعنی چه؟ یعنی شما خیلی هوشمندانه از مجموعه اطلاعات بازاریابی که بشر طی سال‌ها با آزمون و خطا به آن رسیده، استفاده کنید و زودتر به قله اهدافتان برسید.

آسانسور در واقع استعاره از مشاور است که می‌تواند در قالب یک سایت به شما کمک کند تا به ایده خامی که در ذهن‌تان دارید، حتی با سرمایۀ ناچیز و جیب خالی جان بدهید و در مدت زمان کوتاهی بازار را قبضه کنید.

برای این کار هم اصلاً لازم نیست که از شغل فعلی‌تان استعفا بدهید یا دفتر و مکان خاصی را اجاره کنید؛ چراکه از خانه هم می‌شود یک کسب وکار آنلاین را به‌درستی اداره کرد؛ فقط کافیست تا راه و رسمش را بدانید.

سایت‌های مختلفی در سطح اینترنت وجود دارند که در زمینه تبلیغات و بازاریابی، اطلاعات مختلفی را به شما می‌دهند؛ اما آیا همۀ این سایت‌ها مثل یک مشاور خوب، در تمام مسیر و تا ایستگاه هفتم کنار شما هستند؟ می‌پرسید کدام هفت ایستگاه‌؟

ایستگاه اول: تحقیقات بازار

داشتن ایده خاص و به ظاهر هیجان‌انگیز دلیلی بر این نیست که کسب‌وکار اینترنتی شما در آینده موفق شود. شما اول باید در بازار تحقیق کنید تا ببینید مخاطبان شما دقیقاً دنبال چه چیزی هستند و بررسی کنید که آیا ایده شما نیاز آن‌ها را برطرف می‌کند یا نه.

در کسب‌وکارهای آنلاین، بازار همان موتور جست‌وجوی گوگل است. شما به کمک پیدا کردن کلمات کلیدی متوجه می‌شوید که مردم در حال حاضر دنبال چه چیزی هستند و حاضرند بابت چه محصول یا خدمتی پول خودشان را خرج کنند.

ایستگاه دوم: شناخت مخاطب و طراحی پرسونا

بعد از اینکه تحقیقات کلمات کلیدی (یا همان عباراتی که مردم بر حسب نیازشان در گوگل سرچ می‌کنند) را انجام دادید تا حدود زیادی با مشتریان آینده خودتان و دغدغه‌هایشان آشنا می‌شوید. حالا وقت آن می‌رسد که پرسونای مشتری را طراحی کنید. سایت نوین که یک رسانه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال موفق است و مقالات زیادی را هم به‌صورت رایگان در زمینۀ نحوه راه اندازی کسب و کار اینترنتی منتشر کرده؛ پرسونا را اینطور تعریف می‌کند:

«پرسونای مشتری یک سری کاراکتر خیالی هستند که اهداف، نیازها و ویژگی‌های شخصیتی بسیار نزدیکی را با مشتریان واقعی شما دارند.»

بعد از اینکه مخاطب‌تان را خوب شناختید و پرسونایش را هم طراحی کردید می‌رسیم به اصل مطلب یعنی محصول یا خدمت شما.

راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی را از کجا یاد بگیریم؟

راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی را از کجا یاد بگیریم؟

ایستگاه سوم: تعریف محصول یا خدمت

در این ایستگاه شما باید محصول یا خدمت جدیدی را طراحی کنید که در حال حاضر یا در بازار موجود نیست یا نسخه ضعیف و ناکارآمدش توسط مشتری‌ها مصرف می‌شود. توصیه‌ای که در این مرحله می‌توانیم به شما کنیم این است که قبل از رفتن به ایستگاه بعدی از خودتان بپرسید که اگر جای مشتری بودید حاضر می‌شدید محصول‌تان را بخرید؟

ایستگاه چهارم: انتخاب نام برند

انتخاب اسم برند هم دردسرهای خاص خودش را دارد؛ مخصوصاً اگر شریک داشته باشید. احتمالاً هرکس دلش می‌خواهد نام خودش را روی محصول بگذارد؛ اما راه‌های دیگری هم برای انتخاب برند وجود دارد و دلیل نمی‌شود که چون پشمک حاج عبدالله موفق شد، این روش نام‌گذاری همیشۀ خدا جواب بدهد. یک سایت مشاور بازاریابی خوب در این مرحله هم به شما کمک می‌کند و مثل یک دفترچه راهنمای انتخاب اسم برند، تمام اطلاعات لازم را در این مورد در اختیارتان می‌گذارد.

ایستگاه پنجم: طراحی سایت

بعد از گذشتن تمام این مراحل، حالا می‌رسیم به طراحی سایت، چینش محصولات در صفحات وب و بالاخره قیمت‌گذاری! در واقع اولین مشتری‌هایتان از این مرحله است که وارد میدان می‌شوند و خرید می‌کنند. مسلماً در ابتدای کار مشتری چندانی ندارید؛ اما نباید ناامید شد؛ چراکه راه‌های زیادی برای افزایش مشتری وجود دارد.

ایستگاه ششم: تولید محتوا

یکی از راه‌های افزایش مشتری، تولید محتوا است؛ تولید محتوا یعنی شما متناسب با کسب‌وکارتان به تمام سوالات مخاطبان در وبلاگ جواب می‌دهید؛ مثلاً اگر کسب‌ و کار آنلاینی در زمینۀ فروش عینک داشته باشید، می‌توانید یک مقاله در مورد «نحوه تشخیص عینک تقلبی از اصل» بنویسید و در وبلاگ‌تان بگذارید. به این شکل مخاطبان زیادی را به سایت خودتان می‌کشانید که پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به مشتری دارند.

ایستگاه هفتم: تبلیغات

چه کسی گفته تبلیغات «پول دور ریختن» است؟ اگر شما بهترین راه و موثرترین روش را برای توصیه محصول یا خدمت‌تان انتخاب کنید؛ مطمئن باشید که چندین برابر هزینه‌ای که کردید سود می‌کنید. در مورد کسب و کارهای اینترنتی هم بهترین روش تبلیغات گوگل است.

سایت نوین که بالاتر به شما معرفی کردیم، در مورد تبلیغات گوگل هم به‌صورت رایگان مشاوره می‌دهد؛ پس اگر بیزینس شما در ایستگاه هفتم قرار داد با شماره 02141897070 تماس بگیرید تا متوجه شوید که چطور می‌شود در لحظه چند برابر فروخت!

راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی را از کجا یاد بگیریم؟

راه اندازی کسب ‌و کار اینترنتی را از کجا یاد بگیریم؟

خب هفت ایستگاه راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی را باهم طی کردیم. احتمالاً تا الان متوجه شدید که اگر بخواهید چشم‌بسته و بدون راهنما این مسیر را طی کنید، چقدر احتمالش زیاد است که با یک اشتباه کوچک و از روی ناآگاهی، سرمایۀ اولیه‌تان را از دست بدهید.

در میان سایت‌های آموزش بازاریابی دیجیتال که در اینترنت وجود دارند؛ یک سایتی که وبلاگ پربار و به‌روزی داشته باشد و بتواند از همان مرحله اول یعنی ایده‌پردازی و تحقیقات بازار، به شما کمک کند و تا آخر هم به پایتان بایستد، انصافاً کم پیدا می‌شود. نوین این ویژگی را دارد و می‌تواند به‌خاطر تجربه چندین و چندساله‌اش از بازار ایران و تعامل‌هایی که با کسب‌وکارهای مختلف داشته، مشکلات و چالش‌های کسب‌وکار اینترنتی شما را پیش‌بینی کند و برایش راه‌حل هم پیشنهاد بدهد.

به‌غیراز مقالات جامعی که دارد، کتاب‌های مفیدی هم برای دانلود در این سایت وجود دارند که یا کاملاً رایگان هستند و یا با قیمت بسیار ناچیزی عرضه شده‌اند. پیشنهاد ما این است که حتماً کتاب ساختن کسب و کار اینترنتی 100% موفق را از این سایت تهیه کنید و بخوانید؛ چراکه این کتاب سرفصل‌هایی دارد که اطلاعات مهمی را در مورد هفت ایستگاه راه اندازی کسب و کار اینترنتی به شما می‌دهد. پایان رپورتاژ آگهی /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس