همۀ پهنۀ تخت فولاد موزه است


همۀ پهنۀ تخت فولاد موزه است

مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان، این مجموعه را یک سایت موزه دانست و از امضای تفاهم‌ نامه‌ای با کمیته ملی موزه‌های ایران به منظور مرتبط کردن تخت فولاد با شبکۀ موزه‌های جهانی خبر داد.

سید علی معرک نژاد با بیان اینکه تمام پهنۀ ۷۵ هکتاری مجموعه تخت فولاد را می‌توان به عنوان یک موزه در نظر گرفت، اظهار کرد: از جمله بخش‌های با ارزش این مجموعه از لحاظ تاریخی و فرهنگی می‌توان به سنگ قبور، کتیبه‌ها، بناها و معماری‌هایی که در دوره‌های مختلف از جمله ایلخانی، صفویه و قاجار انجام شده اشاره کرد.

وی افزود: این ظرفیت‌های بالقوه باعث شده تا تخت فولاد تبدیل به یک سایت موزه شود و این سایت موزه نیاز به تجهیزات و امکانات اضافی ندارد بلکه برای راه‌اندازی سایت موزه‌ها، خواناسازی در سه سطح تخت فولاد، سطح شهر اصفهان و در سطح ملی مورد نظر است.

مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان تصریح کرد: تبدیل تخت فولاد به سایت موزه گردشگری معنوی در حوزه جغرافیایی ملی و بین‌المللی چشم‌انداز این مجموعه بوده که قرار است با مشارکت‌هایی که صورت می‌گیرد انجام شود.

معرک نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه باید با استفاده از تعاملات و تبادلات فرهنگی در سطح ملی، برنامه ریزی‌های دقیقی انجام دهیم، با کمیته ملی موزه‌های ایران که یک نهاد ملی است تفاهم نامه ملی امضا کردیم تا این نهاد در سطح بین‌المللی، مجموعه را در زمینه‌های ارائه خدمات و آشنایی با سطح جهانی موزه‌ها حمایت و پشتیبانی کند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با کمیته ملی موزه‌های ایران سبب می‌شود بتوانیم تخت فولاد را به عنوان یک سایت موزه گردشگری به شبکه‌های موزه جهانی مرتبط کنیم.

مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه این تفاهم نامه به تبلیغات و بازاریابی ما در این زمینه کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه در نوع خود بی‌نظیر و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین جهت سعی داریم اقدامات پویا سازی و خدمات بهتر را بر روی آثاری که در سال ۱۳۷۵ با کمک سازمان میراث فرهنگی اصفهان به ثبت ملی رسیده است، انجام دهیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی