به‌روزرسانی BJ212 یا جیپ چینی با ارائهٔ پیشرانهٔ قوی‌تر


به‌روزرسانی BJ212 یا جیپ چینی با ارائهٔ پیشرانهٔ قوی‌تر

BJ212 اولین خودروی سواری است که در چین تولید شد. این خودرو یک آفرودر دو دیفرانسیل است که با الهام از جیپ و لندروور در سال 1965 متولد شد. BJ212 وابستگی زیادی به آفرودرهای شرکت روسی اواز داشت و احتمالاً بر اساس مدل اواز 469 توسعه پیدا کرده بود. این آفرودر چینی از آن زمان … The post به‌روزرسانی BJ212 یا جیپ چینی با ارائهٔ پیشرانهٔ قوی‌تر appeared...

BJ212 اولین خودروی سواری است که در چین تولید شد. این خودرو یک آفرودر دو دیفرانسیل است که با الهام از جیپ و لندروور در سال ۱۹۶۵ متولد شد. BJ212 وابستگی زیادی به آفرودرهای شرکت روسی اواز داشت و احتمالاً بر اساس مدل اواز ۴۶۹ توسعه پیدا کرده بود. این آفرودر چینی از آن زمان تاکنون همچنان در حال تولید است و طی بیش از پنج دهه کماکان فروش خوبی در چین دارد. هم‌اکنون BJ212 توسط شرکت خودروسازی پکن تولید می‌شود که به‌صورت مخفف BAW نامیده می‌شود.

به‌روزرسانی BJ212 یا جیپ چینی با ارائهٔ پیشرانهٔ قوی‌تر

حال BAW این آفرودر سالخورده را مورد به‌روزرسانی قرار داده و پیشرانهٔ جدیدی را برای آن ارائه کرده است. این موتور یک نمونهٔ ۲.۴ لیتری بنزینی توربوشارژ است که جایگزین موتور ۱.۵ لیتری کم‌توان قبلی شد و خروجی بسیار بیشتری نسبت به آن دارد. این موتور جدید که ۴K22D4T نام دارد، از میتسوبیشی آئرواسپیس گرفته شده و ۲۱۱ اسب بخار قدرت دارد. BJ212 در طول تاریخ ۵۵ سالهٔ خود هرگز چنین قدرت بالایی نداشته است. حداکثر گشتاور این موتور نیز برابر با ۳۲۰ نیوتن متر است که این هم بیشترین میزان در تاریخ این خودرو محسوب می‌شود. به‌منظور هماهنگی با چنین موتور قدرتمندی، در نسخهٔ بروز شدهٔ BJ212 گیربکس قبلی هم با یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی جدید جایگزین شده که مقاومت گشتاوری بیشتر و عملکرد بهتری در سرعت‌های بالا دارد.

به‌روزرسانی BJ212 یا جیپ چینی با ارائهٔ پیشرانهٔ قوی‌تر

این آفرودر چینی ۴,۲۴۵ میلی‌متر طول، ۱,۸۳۰ میلی‌متر عرض و ۱,۹۱۰ میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۴۶۰ میلی‌متر است. زاویهٔ ورود این خودرو ۴۵ درجه، زاویهٔ خروج ۳۵ درجه و زاویهٔ شکست آن ۲۶ درجه است درحالی‌که توانایی حرکت در آب تا عمق ۶۰۰ میلی‌متری را هم دارد. BJ212 به‌صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است درحالی‌که سیستم تعلیق آن در جلو از نوع مستقل دو جناقی فنر پیچشی و در عقب مستقل چهار اتصالی فنر پیچشی است.

به‌روزرسانی BJ212 یا جیپ چینی با ارائهٔ پیشرانهٔ قوی‌تر

اما به‌روزرسانی BJ212 عمدتاً در پیشرانهٔ جدید خلاصه می‌شود و در ظاهر و داخل آن هیچ تغییر اساسی صورت نگرفته است. این یعنی در بیرون خودرو همچنان شاهد ورق‌های فلزی کلاسیک و در داخل پلاستیک خشک مشکی‌رنگ هستیم. با نگاه به کابین خودرو کاملاً می‌توان فهمید که BJ212 هیچ بویی از راحتی و تکنولوژی نبرده است و طرح کلی داخلی به ده‌ها سال قبل تعلق دارد. بااین‌حال، برای نسخهٔ جدید BJ212 سیستم تهویه مطبوع قابل سفارش است، نمایش فشار باد تایرها به صفحه آمپر اضافه شده، راحتی صندلی‌ها کمی بهبود یافته و با جایگزینی سقف پارچه‌ای قبلی با نمونهٔ فلزی جدید، آب‌بندی و عایق صوتی خودرو بسیار بهتر شده است. قیمت BAW BJ212 مدل ۲۰۲۰ از ۱۰۱ هزار یوآن معادل ۱۴,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود.

به‌روزرسانی BJ212 یا جیپ چینی با ارائهٔ پیشرانهٔ قوی‌تر

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت