رمز اعداد در لامبورگینی سیان


رمز اعداد در لامبورگینی سیان

لامبورگینی سیان کوپه و رودستر جزو کمیاب‌ترین هایپرکارهای این برند خواهند بود. ایتالیایی‌ها تنها 19 دستگاه از نسخه رودستر و 63 دستگاه از نسخه کوپه را خواهند ساخت و البته که مشتریان پیش از این تمامی این مدل‌ها پیش‌خرید کرده‌اند؛ اما احتمالاً از خود می‌پرسید لامبورگینی چرا این تعداد از سیان را خواهد ساخت. طرفداران … The post رمز اعداد در لامبورگینی...

لامبورگینی سیان کوپه و رودستر جزو کمیاب‌ترین هایپرکارهای این برند خواهند بود. ایتالیایی‌ها تنها ۱۹ دستگاه از نسخه رودستر و ۶۳ دستگاه از نسخه کوپه را خواهند ساخت و البته که مشتریان پیش از این تمامی این مدل‌ها پیش‌خرید کرده‌اند؛ اما احتمالاً از خود می‌پرسید لامبورگینی چرا این تعداد از سیان را خواهد ساخت.

رمز اعداد در لامبورگینی سیان

طرفداران لامبورگینی باید دلیل این موضوع را بدانند. فروچیو لامبورگینی کمپانی اتوموبیلی فروچیو لامبورگینی S.p.A را در سال ۱۹۶۳ تأسیس کرده و عدد ۱۹ و ۶۳ نشان دهنده‌ی سال تاریخی تأسیس این برند می‌باشند.

رمز اعداد در لامبورگینی سیان

دیگر اشاره به تاریخچه لامبورگینی نام کامل خودرو یعنی سیان FKP 37 است. حروف FKP در واقع مخفف نام رئیس فقید هیئت‌مدیره گروه فولکس‌واگن یعنی آقای فردیناند پژ است که اواخر سال پیش فوت کرد. عدد ۳۷ نیز نشان دهنده‌ی سال تولد آقای پژ یعنی ۱۹۳۷ می‌باشد.

رمز اعداد در لامبورگینی سیان

اما بد نیست نگاهی به زیر کاپوت این هایپرکارها بیندازیم. هر دو نسخه کوپه و رودستر سیان از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری برگرفته از آونتادور SVJ و همچنین سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی استفاده می‌کنند. این مجموعه قدرت ترکیبی ۸۱۹ اسب بخاری داشته و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ و ۲.۹ ثانیه‌ای برای مدل‌های کوپه و رودستر می‌شود. هر دو مدل نیز حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی دارند.

رمز اعداد در لامبورگینی سیان

و بی‌شک احساس‌برانگیزترین رقم مربوط به این خودرو قیمت آن است. لامبورگینی قیمت رسمی سیان را اعلام نکرده اما برخی منابع مطلع می‌گویند این خودرو حدود ۳.۶ میلیون دلار قیمت خواهد داشت. به این ترتیب سیان یکی از گران‌ترین خودروهای تاریخ لامبورگینی خواهد بود.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش