حجاب باعث پایداری زندگی و خانواده می شود


حجاب باعث پایداری زندگی و خانواده می شود

رشت - ایرنا - مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان گفت: حجاب باعث پایداری در زندگی و همچنین باعث ایجاد عشق و علاقه بیشتر در خانواده می شود.

معصومعه پرسا روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حجاب و عفاف در رشت اظهار داشت: حجاب مخصوص به فرد و یا جنس خاص نیست بلکه مربوط به همه اقشار زن و مرد است که رعایت آن تاثیرات بسیار مثبتی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: اگر هم اینک سن ازدواج بالا رفته و مشکلاتی همچون افزایش طلاق را نظاره گر هستیم، یکی از دلایل عمده آن ، بی حجابی است که باعث سست شدن بنیان خانواده می شود و در خانواده هایی که شاهد حجاب هستیم، بنیان آن خانواده ها استوار و بسیار محکم تر است.

وی ادامه داد: امروزه در جامعه شاهد هستیم که به دلیل مشکلات موجود، افرادی در توسعه عفاف و حجاب فعالیت می کنند اما در نقطه مقابل نیز، بعضی از افراد به دلیل عدم آگاهی عنوان می کنند که حجاب شخصی است اما حجاب مانند دروغ گفتن ، غیبت کردن و غیره شخصی نیست و عواقب آن ناهنجاری های زیادی را در جامعه ایجاد می کند.

وی بیان کرد: از طرف دیگر یکی از عوامل مهم بی حجابی ، آقایان هستند چون این قشر نسبت به این امر کم توجه هستند در صورتی که آقایان می توانند در امر حجاب برای خود و بانوان که این بانوان شامل همسران ، خواهران و غیره می شود نقش موثری داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان اضافه کرد: با توجه به اینکه ما در کشور خود قانون عفاف و حجاب را داریم، اما این قانون به طور صحیح و درست در جامعه ما اعمال نمی شود و این در حالی است که حتی در کشورهای غربی در مراکز آموزشی ، ادارات و غیره یک پوشش هماهنگی دارند و بعضی از نکات را رعایت می کنند.

پرسا خاطرنشان کرد: ما نیز از مسئولان کشور ، نمایندگان مجلس و نمایندگان استانی همچون نمایندگان ولی فقیه در استانها و استانداران تقاضا داریم که در امر حجاب بیشتر ورود کرده و قانون حجاب و عفاف را مطالبه کنند تا این قانون در سطح جامعه اجرایی شود.

وی به حضور بیشتر بانوان کم حجاب نسبت به بانوان باحجاب در جامعه اشاره و تصریح کرد : البته تعداد بانوان محجبه نیز در جامعه بسیار زیاد است اما اکثر اوقات این بانوان در خانه ها هستند و کمتر در جامعه حضور می یابند اما بانوان کم حجاب و یا بی حجاب به طور معمول بیشتر در سطح جامعه حضور می یابند وگرنه تعداد بانوان محجبه نیز بسیار زیاد است و امیدواریم که این فرهنگ حجاب بیش از پیش در جامعه گسترش یابد و جوانان ما نیز به جمع بسیجیان بپیوندند و با اجرای صحیح حجاب و عفاف ، جلوی آسیب های اجتماعی را بگیریم که این امر در نهایت باعث شادی مردم خواهد شد.

وی به هفته حجاب و عفاف و برنامه های مربوط به آن نیز اشاره و بیان کرد: روز ۲۱ تیر سال ۱۳۱۴ در مسجد گوهرشاد تعدادی از هموطنان بیگناه ما به دلیل حفظ حجاب به شهادت رسیدند و به همین دلیل ۲۱ تیر روز حجاب و عفاف نامگذاری شده و به مناسبت این هفته در ایران برنامه های مختلفی برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه قدس گیلان تصریح کرد: البته امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه های تجمعی و همایش در گیلان و سایر استان های کشور برگزار نمی شود اما برنامه های مختلفی در پویش های فضای مجازی انجام می شود تا شاهد افزایش بیشتر حجاب در سطح جامعه باشیم و همچنین در این هفته علاوه بر انجام برنامه مواسات که به تعدادی از نیازمندان کمک می شود، افراد کارآفرین در حوزه تولید البسه حجاب و عفاف نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...