گنجینه دفاع مقدس مایه مباهات تمامی ایرانیان است


گنجینه دفاع مقدس مایه مباهات تمامی ایرانیان است

رشت – ایرنا- استاندار گیلان گفت: دفاع مقدس گنجینه ای بی بدیل و مایه مباهات تمامی ایرانیان با هر نگاه سیاسی ، قومیت و مذهب است.

ارسلان زارع روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان در رشت با تاکید بر ضرورت برگزاری هرچه باشکوهتر و شایسته مراسم چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: این دوره از بهترین دوران تاریخ کشور است و مرتبط کردن خدمات ارزشمند کادر درمان با رزمندگان دفاع مقدس به مفهوم تعالی این دوران است.

وی با تاکید بر ضرورت ترویج و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل کنونی افزود: باید آسیب شناسی لازم در این ارتباط انجام شود تا به بهترین شکل در ادامه راه این فرهنگ والا را به نسل جدید انتقال دهیم.

وی، دفاع از میهن و دین مبین اسلام در دوران هشت ساله جنگ را پر افتخارترین دفاع از سرزمین ایران اسلامی عنوان و بیان کرد: این دفاع و ایستادگی با اتکا و ایمان به خدا با خلوص نیت و با اعتقاد و نگاه جهادی به بهترین وجه ممکن انجام شد.

زارع با تاکید بر اینکه در جریان دفاع مقدس تماملی ملت ایران منسجم در مقابل دشمنان و استکبار ایستادگی کردند، اظهار داشت: دشمنان نمی توانند عزت انقلاب ایران را ببینند و با وجود اینکه با تمام قوا وارد شدند ، نتوانستند به عزت ملت مان خدشه وارد کنند.

استاندار گیلان گفت: جامعه امروز ما بعد از دوران ارزشی دفاع مقدس و گذراندن فراز و نشیب های گوناگون، جامعه ای همچنان منسجم است و در ایام اخیر کرونایی این وحدت و همدلی وجود دارد .

وی با بیان اینکه امروز ملت ایران در مقابل جنگ اقتصادی و هجوم رسانه ای دشمنان قرار گرفته افزود: آنها در مدیریت کرونا هرگز نتوانستند ایرادی بگیرند و بنابراین پیوسته قصد ناکار آمد جلوه دادن مردمان را دارند گرچه شاهد مدیریت بهتر ایران از بسیاری از کشورها بودیم.

زارع همچنین با تاکید بر ضرورت برنامه سازی ها برای استفاده از ظرفیت نخبگان، سمن ها و خانواده شهدا برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس و تقویت امید در جامعه گفت: باید از هر مناسبتی برای این امر بیشترین استفاده را بگیریم.

وی در ادامه تهیه دانشنامه دفاع مقدس را ضروری خواند و گفت: برای تامین اعتبار این دانشنامه بررسی های لازم انجام شود.

زارع ابراز امیدواری کرد که بخش نخست پارک موزه دفاع مقدس گیلان تا اردیبهشت سال آینده آماده بهره برداری شود .

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به شخصیت میرزا کوچک خان جنگلی از برگزاری کنگره این شهید در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: شهید میرزا کوچک خان جنگلی شخصیتی فراملی است که این کنگره برای تبیین شخصیت این شهید روحانی برگزار می شود.

گیلان هشت هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز در دوران دفاع مقدس تقدیم میهن اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی