امام‌جمعه شیراز: بنرها را باد می‌برد، کار ریشه‌ای انجام دهید


امام‌جمعه شیراز: بنرها را باد می‌برد، کار ریشه‌ای انجام دهید

شیراز- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به 21 تیرماه روز عفاف و حجاب و مطالبات موجود در این زمینه گفت: برنامه‌های عملی به‌معنای تبلیغ صرف نیست، ممکن است تمام فضای شهر را پر از تبلیغ عفاف و حجاب کنیم و بنرها را باد ببرد اما تغییری در رفتار مردم ایجاد نشود؛ از همین رو باید برنامه داشته باشیم و کار ریشه‌ای انجام دهیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ۲۲تیرماه در شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود:‌ به نظر می‌رسد این شورا وظیفه خود را در زمینه عفاف و حجاب انجام داده است و به اندازه شایان توجهی انباشتگی مصوبات در این خصوص داریم، هم‌اکنون باید به برنامه‌های عملی و اجرایی پرداخت.
تولیت موقت آستان مقدس حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با بیان اینکه راهبردها در مساله حجاب مشخص است، گفت: سازمان‌های متولی باید برای طول سال برنامه داشته باشند و مصوبات خود را عملیاتی و پیگیری کنند و امیدواریم با پیگیری همه‌جانبه وضعیت عفاف و حجاب بهبود یابد.
دژکام در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن هفته بزرگداشت نمازجمعه در روزهای آغازین مردادماه، به تببین جایگاه امام جمعه در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و بیان کرد: در نظام‌سازی جدید پس از انقلاب باید نقش و وظایف و مسوولیت‌های ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه تبیین و نهادینه شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: در هدایت راهبردی، جایگاه امام جمعه را به عنوان عالم، اصل می‌دانیم این بدان معناست که نظام اسلامی باید در همه شؤون راهبردها را تبیین کند؛ اما این تبیین راهبردی دخالت نیست، بلکه ورود در مدیریت و مسوولیت اجرایی دخالت است و وظیفه امام‌جمعه نیست.
وی افزود: امام جمعه میتواند همکاری خوبی با مدیران داشته باشد و خود نیز باید در نقش هدایتگری مبتنی بر صداقت به میدان آید، گاه امام جمعه با حضور در بین مردم به عنوان شهروند الگوی شهروندی ارائه می‌دهد؛ اما در این مواقع رئیس نیست، او شهروندی است که مردم را درک می‌کند، روش صحیح مطالبه‌گری را به آن‌ها می‌آموزد در عین حال کمک می‌کند مدیران اقدام کنند.
دژکام اظهار داشت: امام جمعه در هر موقعیت باید به عنوان شهروند نمونه مسلمان رفتاری داشته باشد و در این زمینه نیاز داریم که در حوزه نظام‌سازی چنین تعاریفی مطرح شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس بزرگترین تقدیر از امام جمعه را این دانست که ببیند مدیران شهری در روز نماز جمعه گرداگرد او نشسته‌اند، دلسوزانه با مردم در تماس هستند، به نماز جمعه اهمیت می‌دهند و به سخنانش گوش فرا می‌دهند.

دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، ابراز داشت که به دلیل اهمیت مساله و ضرورت دریافت نظرات نخبگان و مدیران استانی به تک‌تک آن‌ها نامه‌ای ارسال خواهد کرد تا راه‌حل‌های خود را ارئه دهند.
امام جمعه شیراز افزود: نقشه مهندسی فرهنگی در جلسات برنامه‌ریزی کلان استانی به حرکت بر روی مسیر صحیح کمک می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مرگبار شرور خطرناک به 2 مرد جلوی جگرکی در شهریار / این قاتل 2 سال زندگی پنهانی داش...