تمدید محدودیت‌های کرونایی در گلستان


تمدید محدودیت‌های کرونایی در گلستان

محدودیت‌های کرونایی که در جلسه هفته گذشته ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان گلستان مصوب شده بود، یک هفته دیگر تمدید شد.

استاندار گلستان در حاشیه جلسه ظهر امروز ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با تصمیم این ستاد محدودیت‌ها از جمله تعطیلی تالارهای پذیرایی، تفرجگاه‌ها، بازارهای هفتگی، همایش‌ها، جلوگیری از برگزاری مراسمات عزا و عروسی، بیرون‌بر شدن غذا در رستوران‌ها و... به مدت یک هفته دیگر در استان تمدید شد.

هادی حق‌شناس گفت: در این مدت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضرورت استفاده از ماسک در تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، ادارات و... نیز همچنان برقرار است.

وی با بیان اینکه تمامی آزمون‌های ملی در استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: به هیچ آزمون و همایش استانی مجوز برگزاری داده نمی‌شود.

استاندار گلستان با اشاره به نظارت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و سازمان صمت کار نظارت را انجام می‌دهند و در صورت تخلف، واحد را برای برخورد قانونی به نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی معرفی می‌کنند.

ظرفیت درمانی گلستان در شرایط بحرانی نیست

حق‌شناس با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان، گفت: در حال حاضر ۶۹۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که تقریباً نصف تعداد بیماران در پیک اول بیماری است.

وی تأکید کرد: اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود، آن زمان دور نخواهد بود که مجدداً وضعیت به شرایط اسفندماه برگردد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه ظرفیت درمانی استان در شرایط بحرانی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر نسبت تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های دولتی استان به تعداد تخت‌ها، یک به سه است. نصف ظرفیت‌های تخت‌های آی سی یو پر شده است.

حق‌شناس به نقش اعمال محدودیت‌ها در جلوگیری از روند افزایشی بستری بیماران در استان اشاره کرد و گفت: طی هفته گذشته به حالت باثباتی در بستری بیماران رسیدیم به‌گونه‌ای که تعداد بیماران بستری از ۷۳۵ نفر در ابتدای هفته گذشته، امروز به ۶۹۸ نفر رسیده است. اگر همین روند را ادامه دهیم امیدواریم هفته آینده آمار تجمعی بیماران بستری در بیمارستان‌ها کاهشی باشد. هفته آینده در خصوص ادامه داشتن محدودیت‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی