معاون استاندار اردبیل: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نگران‌کننده است


معاون استاندار اردبیل: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا نگران‌کننده است

اردبیل - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: افزایش مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در این استان نگران‌کننده بوده و شهروندان باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری خرج دهند.

بهروز ندایی روز یکشنبه در جلسه بررسی ظرفیت‌های بسیج استان در پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: برغم تعطیلی تالارها و مساجد همچنان مراسم عروسی و عزا در پارکینگ آپارتمان‌ها و منازل بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

او بیان کرد: بر اساس آمار و تحقیقات انجام گرفته برگزاری مراسم عروسی و تجمعات، عمده علت ابتلای مردم به ویروس کرونا بوده است و امیدواریم مردم راضی نشوند برگزاری مراسم عروسی به عزای خانواده‌ای بدل شود.

ندایی هشدارداد: بیماری کرونا اگر در فصل تابستان کنترل نشده و استان به وضعیت سفید باز نگردد، با آغاز فصل پاییز و شیوع بیماری فصلی آنفولوانزا، با بحران جدی روبرو خواهیم شد و بی‌احتیاطی و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در ایام جاری و ماه‌های پیش رو خسارت جبران‌ناپذیر جانی و مالی را متوجه استان خواهد کرد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان همچنین با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های سپاه و بسیج استان در پیشگیری و کنترل این بیماری گفت: بسیج استان از قابلیت فراوانی در فرهنگ‌سازی، نظارت و اطلاع‌رسانی برخوردار بوده و با بهره‌گیری از استعداد پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات و ادارات می‌تواند تاثیرگذار در مهار بیماری باشد.

سرهنگ عبدی ، معاون هماهنگی فرماندهی سپاه استان نیز در این نشست گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سپاه استان در راستای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا بیان کرد و گفت: سپاه و بسیج استان با همه امکانات و توانمندی‌های خود از اولین روز شیوع ویروس کرونا در کنار مردم و مسوولان استان بوده است.

وی تولید ماسک، کمک‌های مومنانه، ایجاد نقاهتگاه، خدمات درمانی، پشتیبانی، لجستیکی و امنیتی، تامین نیروی انسانی متخصص، ایجاد پایگاه‌های سلامت و غربالگری، گندزدایی معابر و اماکن را از جمله اقدامات و فعالیت سپاه در این راستا برشمرد.

در حال حاضر ۲۳۲ مورد بستری در بیمارستان‌های استان اردبیل ثبت شده که ۴۲ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...