طولانی شدن دوره سرپرستی مدیران شهرداری تهران تخلف است


طولانی شدن دوره سرپرستی مدیران شهرداری تهران تخلف است

تهران- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر تهران نسبت به طولانی شدن دوره سرپرستی مدیران شهرداری تذکر داد و آن را تخلف عنوان کرد.

به گزارش ایرنا «حجت نظری» روز یکشنبه در دویست و بیست و ششمین جلسه شورا گفت: بهمن ماه سال گذشته در تذکری خواستار برخورد با طولانی شدن مدت سرپرستی برخی در پست های مدیریتی شدم.

وی افزود: هنوز بعد از پنج ماه هیچ واکنشی از سوی مدیریت شهری به این تذکر داده نشده است و حتی هنوز با سرپرستان هم برخوردی نشده است.

نظری خاطرنشان کرد: مدت سرپرستی برای پست های مدیریتی براساس قانون ۴ ماه بیشتر نیست و این در حالی است که هنوز هستند مدیرانی که سرپرست محسوب می شوند.

نظری ادامه داد: حضور سرپرستان بیش از چهار ماه تخلف محسوب می شود و این مسئولیت به عهده مدیران مافوق است و مدیران مافوق باید پاسخگوی تخلفشان باشند.

وی تاکید کرد: مسئولیت این تخلف، برعهده مدیر مافوق است که هنوز تعیین تکلیف نکرده و بی‌تردید پرونده مدیر متخلف باید در هیئت تخلفات اداری مورد بررسی قرار گیرد.

عضو وی ادامه داد که شخص شهردار باید نسبت به این موضوع به شورای شهر پاسخگو باشد.

فهرست حساب های درآمدی شهرداری به شورا ارایه شود

«مجید فراهانی» عضو دیگر شورا در این جلسه به لزوم ارائه فهرست حسابهای درآمدی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری تهران و گزارش عملکرد این حساب‌ها به شورا تاکید کرد.

وی گفت: رعایت قانون و اجرای مصوبات شورا مهم ترین انتظار اعضاء شورا از شهردار محترم و مدیران شهرداری تهران است تا با رعایت و اجرای دقیق و به موقع مصوبات شورا زمینه اداره هر چه بهتر شهر و شهرداری تهران فراهم شود.

فراهانی گفت: شهرداری تهران نه تنها مکلف به اعلام فهرست کلیه حسابهای درآمدی، سازمانها و شرکتها ی وابسته به شورای اسلامی شهر تهران و اخذ تایید این حسابها از شورا شده است بلکه می بایست گزارشی از چگونگی واریز درآمدهای اختصاصی سازمانها را به صورت سه ماهه تهیه و به شورا ارائه نماید.

وی ادامه داد: متاسفانه برغم اتمام مهلت مقرر قانونی و تاکیدات مکرر ادوار شورا بر این مساله تا کنون شاهد اجرای تکالیف یاد شده از سوی شهرداری تهران نبوده ایم که شایسته است اقدام لازم از سوی شهرداری در اسرع وقت صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بدون شک اجرای هر چه سریعتر این تکلیف می تواند راهگشای استفاده بهینه شهرداری از جریان نقدینگی سازمانها، شرکتها برای گذار از تنگناهای مالی ناشی از شیوع کرونا باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت