تابع نظر ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس فارس هستیم


تابع نظر ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس فارس هستیم

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: زمان دقیق بازگشایی مدارس بسته به وضعیت کشور و استان در شرایط کرونایی است و در این زمینه تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم و باید زیرساخت‌های لازم برای شروع فعالیت مدارس در همه شرایط مهیا شود.

تابع نظر ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مدارس فارس هستیم

به گزارش ایکنا از فارس، فرهاد اسماعیلی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 22 تیرماه در کارگروه استانی پروژه بازگشایی مدارس، گفت: برای بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، باید همه فرایندهای معمول در نظر گرفته شود و تنها بر اساس شرایط شیوع ویروس کرونا مدل آن تغییر کند.

وی با اشاره به‌پیش‌بینی قبلی مبنی بر بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی جدید از 15 شهریورماه، گفت: زمان دقیق بازگشایی مدارس بسته به‌وضعیت کشور و استان در شرایط کرونایی است و در این زمینه تابع نظر ستاد ملی کرونا هستیم.

اسماعیلی با تأکید بر اهمیت توجه به ‌سلامت دانش‌آموزان در بازگشایی و شروع فعالیت مدارس، گفت: مردم منتظر تصمیم ما هستند و باید به نحوی عمل کنیم تا با در نظر گرفتن همه شرایط و مهیاکردن زیرساخت‌های لازم، برای برخورد با این بحران آماده ‌باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس بر لزوم ارائه گزارش هفتگی توسط کمیته‌های مختلف کارگروه بازگشایی مدارس استان تأکید کرد و گفت: آنچه از همه مهم‌تر است، نحوه اقدام کمیته سلامت و تندرستی و آموزش مجازی برای شروع کار مدارس است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای آموزش مجازی دانش‌آموزان، گفت: با تلاش‌های انجام‌شده نقاط کور اینترنتی در استان شناسایی‌شده و در حال رفع مشکل هستیم، آنچه مهم است شناسایی دانش‌آموزانی است که دسترسی به فضای مجازی ندارند.

اسماعیلی گفت: با توجه به‌احتمال بروز وضعیت قرمز و عدم تشکل کلاس درس، لازم است محتوای آموزشی با محوریت کتب خودآموز تهیه شود، تا دانش‌آموزان و معلمان با مشکلات کمتری در زمینه تداوم فرایند آموزش مواجه شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین بر لزوم نظارت دقیق بر فرایند ارزشیابی دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود، باید روش مطلوبی برای ارزشیابی از فرایند آموزش پیش‌بینی شود و در صورت نیاز مدل‌های ارزشیابی را بر اساس شرایط موجود تغییر داد.

راه‌اندازی جشنواره تولید محتوای آموزشی برای استفاده در مدارس، تهیه شیوه‌نامه برای تهیه محتوای آموزشی، پیش‌بینی دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای معلمان در سراسر استان در زمینه استفاده از بسته‌های آموزشی و همچنین آموزش مجازی دانش‌آموزان، از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته آموزش مجازی است که اسماعیلی به آن‌ها اشاره کرد.

رسول قانونی، معاون آموزش متوسطه و دبیر پروژه مهر آموزش‌ و پرورش فارس نیز گفت: باید به‌صورت هفتگی وضعیت پروژه‌های استانی، مراحل سامان‌دهی نیروی انسانی و همچنین تهیه کتب درسی دانش‌آموزان به وزارت متبوع اعلام شود.

وی افزود: پیش‌بینی دوره‌های آموزش ضمن خدمت مدیران و معلمان، رفع مشکلات سامانه سناد، وضعیت ایمن‌سازی و تجهیز مدارس، پیشرفت درزمینه نقل ‌و انتقال نیروی انسانی، تهیه بانک اطلاعاتی دانش‌آموزان و رصد وضعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف، از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط کمیته‌های مختلف پیگیری شود.

محمدعلی زارعی، رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش‌ و پرورش فارس نیز با اشاره به جلسات استانی کارگروه سلامت و تندرستی، گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های این کارگروه، پیش‌بینی برای برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت مجازی برای همه عوامل اجرایی مدارس، اعم از مدیران، معلمان و سرایداران و خدمتگزاران است.

وی گفت: تدوین و ارسال بسته‌های آموزشی در خصوص پیش‌گیری از کوید 19 بر اساس پروتکل‌های تعیین‌شده توسط ستاد کشوری مقابله با کرونا، تهیه بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان و خانواده‌ها، تهیه و تدوین بسته خدمتی و سلامت روان با همکاری بخش مشاوره و آسیب‌های اجتماعی آموزش‌ و پرورش استان، تشکیل کمیته استانی بهداشت و ایمنی مدارس با حضور سازمان‌ها و نهادهای مرتبط همچون علوم پزشکی و بهزیستی و ... در دستور کار این کمیته قرار دارد.

مسئول کمیته سلامت و تندرستی پروژه مهر استان بیان کرد: بهره‌گیری از کمک نهادهای مختلف دولتی و غیردولتی و همچنین خیرین درزمینه تهیه اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی برای شروع سال تحصیلی، شناسایی و حمایت آموزشی، عاطفی و روانی از دانش‌آموزان مبتلابه کرونا و فضاسازی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای برای تغییر نگرش در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که به همکاری سایر کمیته‌های پروژه مهر استان پی گیری خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش